11 жовтня 2018 року в Антимонопольному комітеті України відбулось обговорення щодо необхідних кроків з боку держави та учасників ринку для вирішення проблем ЖКГ, зокрема у сфері теплопостачання в рамках заходу «Теплопостачання в Україні. Що має знати споживач».
Ринки теплопостачання є соціально важливими та в переважній більшості перебувають у стані природньої монополії. Однак не завжди наявність тільки монопольного становища є підставою для правозастосування зі сторони Комітету. У більшості випадків питання з якими звертаються споживачі стосуються ліцензійних умов діяльності, якості надання послуг.
Зокрема, на зазначеному заході Комітетом було запропоновано наступні кроки вирішення таких питань:
1. Створення типових договорів про надання комунальних послуг;
2. Визначення механізму обчислення та сплати за послуги опалення місць загального користування.
3. Порядок нарахування абонентської плати за надання послуг з теплопостачання, що надаються споживачам багатоквартирних будинків за індивідуальними договорами.
«Комітет не стоїть осторонь тих проблем, що піднімають споживачі у своїх зверненнях. Так Комітетом в 2016 році був підписаний Меморандум з НКРЕКП в тому числі і щодо співпраці на ринках житлово-комунальних послуг та ініційовано підписання Меморандуму про співпрацю з Держпродспоживслужбою. Комітет зі свого боку намагається закласти про конкурентні норми у підзаконні акти та інші нормативні документи, що регулюють діяльність на ринках ЖКГ, а також норми які направлені на захист прав споживачів», - додає Перший заступник Голови Комітету М. Ніжнік.
За результатами заходу Комітет направить свої пропозиції до усіх органів влади, у сфері відповідальності яких знаходиться ЖКГ, з метою врегулювання зазначених питань та упередження виникнення проблем у майбутньому.
Одночасно зазначаємо, що Комітет відкритий до співпраці з усіма зацікавленими сторонами з метою покращення регулювання на ринках теплопостачання та у сфері житлово-комунальних послуг в цілому.