В ході проведення аналізу цінової ситуації на соціально-важливі групи товарів Львівським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України встановлено, що в лютому 2015 року відбулося суттєве зростання цін на дану групу товарів. Продовольчий ажіотаж на продукти харчування в останній декаді лютого створив можливість дефіциту низки продуктів харчування у торгових мережах.
Встановлено, що в роздрібній мережі наявна продукція, яка поступає в реалізацію, як від виробника так і через посередників, що може впливати на її здороження та ціну реалізації. В результаті такого придбання - реалізації продукції виникає можливість застосування ціни реалізації на окремі види продукції у економічно необґрунтованих розмірах, що створює напружену ситуацію в області, сприяє панічним настроям споживачів.
Враховуючи вищенаведене, з метою розвитку підприємництва та конкуренції, захисту прав населення від необґрунтованого підвищення цін, на підставі статті 17 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» Львівське відділення надало рекомендації Торгівельним мережам м.Львова щодо вжиття заходів по забезпеченню стабільних, економічно обґрунтованих цін на продукти харчування (борошно, цукор, крупи, олія та інші), які реалізовуються даними підприємствами.
Зважаючи на те, що хліб є одним з найважливіших продуктів харчування, здороження якого викликало соціальну напругу в регіоні, неприпустимим є необґрунтоване підняття ціни, а також координація поведінки на ринку, що може призвести до узгоджених дій суб’єктів господарювання, які діють на ринку хліба та хлібобулочних виробів.
З метою недопущення дестабілізації ситуації на ринку хліба та хлібобулочних виробів, на підставі статті 17 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» Львівське відділення надало рекомендації ПАТ «Концерн Хлібпром», а саме:
- не допускати зменшення обсягів виробництва соціальних сортів хліба;
- не допускати необґрунтованого підняття цін на хліб, в тому числі соціальних сортів;
- не вчиняти антиконкурентних узгоджених дій щодо встановлення цін чи інших умов реалізації товару, розподілу ринку або обмеження доступу на ринок інших суб’єктів господарювання, що може призвести до усунення, обмеження чи спотворення конкуренції.