Згідно з постановою Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 18.12.2018 у справі № 914/232/18: «Місцевим та апеляційним господарськими судами у справі, зокрема, встановлено, що Рішенням АМК:
- визнано, що ТОВ "Львівське АТП - 14631" та ТОВ "Авто-Лайн", збільшивши вартість (ціну) на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування саме на 10 відсотків та встановивши мінімальну вартість проїзду 5 гривень в одному й тому ж періоді часу на ринку пасажирських перевезень автомобільним транспортом на міжміському внутрішньообласному маршруті сполученням № 550 "Львів АС -2- Сокаль АС", вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції, що передбачене частиною третьою статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних узгоджених дій на ринку, які можуть призвести до обмеження конкуренції, оскільки аналіз ситуації на ринку спростовує наявність об'єктивних причин для вчинення таких дій;
- за вчинене порушення на ТОВ "Львівське АТП - 14631" накладено штраф у розмірі 17 000 грн.;
- за вчинене порушення на ТОВ "Авто-Лайн" накладено штраф у розмірі 68 000 грн.
Рішення АМК мотивовано, зокрема, такими фактичними даними:
- законодавством про автомобільний транспорт передбачено закріплення конкретного автобусного маршруту загального користування за перевізником, який став переможцем конкурсу;
- ТОВ "Авто-Лайн" та ТОВ "Львівське АТП - 14631" здійснюють діяльність з пасажирських перевезень автомобільним транспортом загального користування;
- маршрут № 550 "Львів АС-2 - Сокаль АС" обслуговують 29 автобусів двох перевізників: ТОВ "Авто-Лайн" (24 автобуси, а саме від 3-го до 26-го графіка) та ТОВ "Львівське АТП - 14631" (5 автобусів, а саме 1-й графік та від 27-го по 30-й графік), що підтверджується копіями договорів про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, укладених з організатором перевезень - Львівською облдержадміністрацією;
- фактичні витрати на перевезення при виконанні вказаних графіків, обсяги транспортної роботи, кількість автобусів та кількість перевезених пасажирів у ТОВ "Авто-Лайн" та ТОВ "Львівське АТП - 14631" є різними, відповідно, вартість проїзду на перевезення пасажирів необхідно розраховувати на підставі фактичних витрат кожного із суб'єктів господарювання окремо;
- ТОВ "Львівське АТП - 14631" змінювалися тарифи на перевезення відповідно до таких наказів: від 14.04.2015 № 18 (встановлено з 15.04.2015 тариф на перевезення із розрахунку 0,38 грн. за 1 пас. км без врахування ПДВ та страхового платежу 1,5%); від 05.01.2017 № 3 (встановлено з 10.01.2017 тариф на перевезення із розрахунку 0,41 грн. за 1 пас. км без врахування ПДВ та страхового платежу 1%, а зміни в тарифні зони до 15 км не вносилися); від 31.01.2017 № 10 (внесено з 01.02.2017 часткові зміни вартості проїзду в частині тарифних зон відстанню до 15 км, а саме встановлено мінімальну вартість проїзду у розмірі 5 грн.). Отже, ТОВ "Львівське АТП - 14631" збільшило вартість проїзду в середньому на 10%;
- ТОВ "Львівське АТП - 14631" надало Відділенню розрахунки (калькуляції) вартості перевезень пасажирів автомобільним транспортом станом на серпень 2014 року, а розрахунків за 2015 рік та для тарифів, встановлених згідно з наказами № 3 та № 10 за 2017 рік, - не надало;
- ТОВ "Авто-Лайн" змінювалися тарифи на перевезення відповідно до таких наказів: від 08.04.2015 № 8 (встановлено тариф на перевезення із розрахунку 0,38 грн. за 1 пас. км без врахування ПДВ та страхового платежу); від 16.01.2017 № 5 (з 18.01.2017 встановлено тариф на перевезення із розрахунку 0,42 грн. за 1 пас. км, але не менше 5 грн. за одну поїздку). Отже, ТОВ "Авто-Лайн" збільшило вартість проїзду в середньому на 10%;
- ТОВ "Авто-Лайн" надало Відділенню розрахунки тарифів на перевезення пасажирів за 9 місяців 2016 року, проте чинним законодавством передбачено, що тарифи на перевезення пасажирів необхідно розраховувати на підставі річних витрат перевізника;
- під час розгляду справи № 1-01-18/2017 калькуляції розрахунків тарифів із врахуванням фактичних річних показників кожного із суб'єктів господарювання за 2016 рік Відділенню надано не було;
- відомості, отримані від ТОВ "Авто-Лайн" та ТОВ "Львівське АТП - 14631", вказують на відсутність об'єктивних причин для одночасного збільшення вартості (ціни) на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування на 10% та встановлення мінімальної вартості проїзду 5 гривень обома перевізниками на маршруті № 550;
- перевізники мають право змінювати вартість (ціну) проїзду, яка має бути розрахована кожним із суб'єктів господарювання відповідно до їх фактичних затрат від вказаної господарської діяльності (тобто на підставі калькуляції розрахунків діючих тарифів із урахуванням фактичних річних показників за 2016 рік для ТОВ "Авто-Лайн" та ТОВ "Львівське АТП - 14631" відповідно);
- збільшення вартості (ціни) на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування на 10 % та встановлення мінімальної вартості проїзду 5 грн. в одному і тому ж періоді часу на маршруті № 550 сполученням "Львів АС-2 - Сокаль АС" не може бути пояснене інакше, ніж схожістю такої поведінки, а об'єктивні причини для таких дій перевізників відсутні;
- ТОВ "Львівське АТП - 14631" листом від 07.12.2017 б/н визнало факт порушення законодавства про захист економічної конкуренції у справі № 1-01-18/2017;
- отже, ТОВ "Авто-Лайн" та ТОВ "Львівське АТП - 14631" без проведення відповідних розрахунків тарифів із врахуванням фактичних річних показників кожного із суб'єктів господарювання за 2016 рік, збільшивши вартість (ціну) на перевезення пасажирів автомобільним транспортом загального користування саме на 10 % та встановивши мінімальну вартість проїзду 5 гривень в одному і тому ж періоді часу, вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій шляхом вчинення схожих дій на ринку пасажирських перевезень автомобільним транспортом загального користування;
- оскільки лише ТОВ "Авто-Лайн" та ТОВ "Львівське АТП - 14631" надано право (за результатами проведених конкурсів на визначення переможців на конкретних графіках та на підставі договорів про організацію перевезень, укладених із організатором перевезень) здійснювати пасажирські перевезення на маршруті № 550, тому вчинені ТОВ "Авто-Лайн" та ТОВ "Львівське АТП - 14631" антиконкурентні узгоджені дії у вигляді схожих дій, призвели до обмеження конкуренції між даними суб'єктами господарювання на ринку з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжміському внутрішньообласному маршруті № 550 сполученням "Львів АС-2 - Сокаль АС".
Причиною виникнення спору зі справи стало питання щодо наявності чи відсутності підстав для визнання недійсним Рішення АМК.
…
Суди попередніх інстанцій, повно і всебічно дослідивши обставини справи, перевіривши їх поданими сторонами доказами, яким надали необхідну оцінку, з дотриманням приписів зазначених норм матеріального і процесуального права та з наведенням у судових актах зі справи необхідного мотивування, беручи до уваги, що органи Антимонопольного комітету України беруть участь у формуванні та реалізації конкурентної політики в частині запобігання, виявлення і припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції, встановивши обґрунтованість висновків Відділення стосовно наявності в діях ТОВ "Авто-Лайн" порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій на ринку, які можуть призвести до обмеження конкуренції, з огляду на те, що аналіз ситуації на ринку спростовує наявність об'єктивних причин для вчинення таких дій, за що в межах розміру, визначеного Законом України "Про захист економічної конкуренції", накладено штраф, - дійшли обґрунтованого висновку про прийняття Відділенням оспорюваного Рішення АМК у межах наданих йому повноважень та про відсутність передбачених статтею 59 Закону України "Про захист економічної конкуренції" підстав для визнання Рішення АМК недійсним».