Щоквартальний вісник Закарпатського обласного відділення Антимонопольного комітету України
Грудень 2018 рік |
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ
ЗАКАРПАТСЬКОГО ОБЛАСНОГО ВІДДІЛЕННЯ ЗА 2018 РІК
За звітний період Відділенням припинено 26 порушень та дій, які мають ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції відповідно до законів України «Про захист економічної конкуренції», «Про захист від недобросовісної конкуренції».
З метою ефективного розвитку конкурентного середовища у регіоні суб’єктам господарювання та органам влади і місцевого самоврядування внесено 34 рекомендації про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Порушниками законодавства про захист економічної конкуренції сплачено 387,227грн. штрафів та пені.
Економічний ефект припинення порушень для юридичних та фізичних осіб склав 5372,050грн.
ХУСТСЬКУ МІСЬКУ РАДУ ЗОБОВЯЗАНО ПРИВЕСТИ СВОЮ ДІЯЛЬНІСТЬ ДО ВИМОГ КОНКУРЕНЦІЙНОГО ЗАКОНОДАВСТВА
Бездіяльність Хустської міської ради, яка полягала у не встановленні порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності під час проведення ярмарок, державних та місцевих святкових, урочистих масових заходів у м.Хуст згідно із Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244, визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, які можуть призвести до спотворення конкуренції.
Внаслідок відсутності встановленого Хустською міською радою порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності під час проведення ярмарок, державних та місцевих святкових, урочистих масових заходів, суб’єкти господарювання здійснювали діяльність із надання послуг з організації відпочинку та розваг під час проведення ярмарок, державних та місцевих святкових, урочистих масових заходів без дотримання єдиного, закріпленого Хустською міською радою порядку, що могло призвести до спотворення конкуренції.
Хустська міська рада визнала порушення та розпочала процедуру розроблення порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності під час проведення ярмарок, державних та місцевих святкових, урочистих масових заходів.
ЧОПСЬКА МІСЬКА РАДА ПРИПИНИЛА ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ
Рішенням адміністративної колегії Відділення дії Чопської міської ради визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування, внаслідок яких окремим суб’єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами, що може призвести до спотворення конкуренції.
Як встановило Відділення, міська рада, всупереч Податковому кодексу України, Положенням про встановлення податку на майно в м.Чоп на 2019 рік затвердила розміри ставок податку для суб’єктів господарювання, що діють на одному товарному ринку, тобто є конкурентами, залежно від виду суб’єкта господарювання (фізична особа чи юридична особа).
Грудень 2018 року |
В результаті, ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (будівлі готельні, будівлі та приміщення торгівельні та інші), що перебуває у власності фізичних та юридичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність на одних товарних ринках на території Чопської міської ради, є істотно різними.
У процесі розгляду справи Чопська міська повідомила Відділення про те, що міською радою затверджено рішення «Про зміни до Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» щодо встановлення відсоткових ставок податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб.
Надано рекомендації за ознаками вчинення ТОВ «Золота гірка», ТОВ "Сонячна Свалява" та ТОВ "Прага Уж" порушень, передбачених статтею 15-1 ЗУ «Про захист від недобросовісної конкуренції» у вигляді поширення інформації, що вводить в оману. Як встановило Відділення, Товариства поширювали неправдиві відомості про категорійність належних їм готелів (стандарти, характеристики послуг), які можуть вплинути на наміри споживачів щодо придбання (замовлення) готельних послуг.
Фізичній особі-підприємцю Фіцай Ю.І. рекомендовано припинити дії, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді поширення інформації, що вводить в оману, шляхом повідомлення суб’єктом господарювання безпосередньо невизначеному колу осіб неповних відомостей, що вплинули або можуть вплинути на наміри цих осіб щодо придбання товарів цього суб'єкта господарювання. Як встановило Відділення, підприємець на упаковці насіння соняшника «ХЕРСОНСЬКИЙ елітний соняшник» «СМАЖЕНИЙ НА ДРОВАХ» зазначив інформацію про те, що дана продукція проходила процес смаження на дрова, що не підтверджено відповідними документами.
ЗАКАРПАТСЬКУ УНІВЕРСАЛЬНУ ТОВАРНО-СИРОВИННУ БІРЖУ ЗОБОВЯЗАНО ПРИПИНИТИ ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ
Товарній біржі «Закарпатська універсальна товарно-сировинна біржа» (надалі – Біржа) рекомендовано вжити заходи для припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку шляхом встановлення таких умов реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.
Територіальним відділенням встановлено, що Біржа, у процесі організації та проведення загальних аукціонних торгів з продажу ресурсу необробленої деревини, вимагала від суб’єктів господарювання додаткові документи, не передбачені чинним законодавством, а саме: подання довідки про наявність виробничих потужностей; бізнес-плану про заплановані щоквартальні обсяги переробки деревини для новостворених суб’єктів господарювання або тих, які тривалий час не працювали.
Крім того, до участі в аукціонних торгах покупці не допускались з наступних підстав:
- невчасна сплата біржової винагороди за результатами попередніх торгів;
- пред’явлення копії платіжного доручення не завіреного фінансовою установою про сплату гарантійного внеску 5 відсотків від суми заявлених лотів для участі у наступних торгах з продажу необробленої деревини.
Такі умови припинення участі та не допуску до участі в аукціонних торгах не відповідають вимогам Положення про організацію та проведення аукціонів з продажу необробленої деревини, затвердженого наказом Державного комітету лісового господарства України від 19.02.2007 №42 та є безпідставними.
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
Грудень 2018 року |
За результатами розгляду скарги Ключарківської сільської ради щодо безпідставного припинення ТОВ «АВЕ Мукачево» надання послуг з вивезення твердих побутових відходів населенню с.Ключарки Мукачівського району Мукачівському міському КП «Чисте місто» рекомендовано припинити дії, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним становищем шляхом часткової відмови від реалізації товару за відсутності альтернативних джерел придбання. Як встановило Відділення, підприємство безпідставно відмовило ТОВ «АВЕ Мукачево» у прийманні та розміщенні твердих побутових відходів на «Полігоні твердих побутових відходів», зібраних на території Ключарківської сільської ради.
місцевого самоврядування законодавства про захист економічної конкуренції на ринку будівництва та суміжних з ним ринках, в тому числі у сфері залучення коштів пайової участі у розвитку інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури, надала ряд рекомендацій селищним та сільським радам області про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування.
Радам рекомендовано привести у відповідність Порядки пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури відповідних населених пунктів до вимог положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». За результатами розгляду документів, в діях сільських та селищних рад було виявлено наступні порушення:
- виділено окрему категорію об’єктів містобудування, а саме - об’єкти самочинного будівництва та встановлено для забудовників даних об’єктів містобудування не передбачений нормативно-правовими актами розмір пайової участі в розвитку інфраструктури населених пунктів;
- встановлено не передбачені законами України обмеження самостійності підприємств. А саме: встановлення порядком участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів переліку випадків, у яких замовники не залучаються до пайової участі, що не відповідав вимогам положень, визначених ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності».
Такі порушення було виявлено в діях Великобичківської, Солотвинської та Середнянської селищних рад; Івановецької та Кам'яницької сільських рад.
Адміністративна колегія відділення за результатами здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції під час дослідження ринків будівництва та оренди комунального майна, надала Берегівській міській раді, Вилоцькій селищній раді та Пилипецькій сільській раді рекомендації про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування.
Зазначеним органам місцевого самоврядування було рекомендовано припинити дії, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, внаслідок яких окремим суб’єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами, що може призвести до спотворення конкуренції.
поставила їх у нерівні умови.
Вилоцькій селищній раді рекомендовано привести у відповідність до ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» Порядок визначення розміру пайової участі (внеску) замовника, що здійснює будівництво об’єктів в смт.Вилок, у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населеного пункту смт.Вилок затверджений рішенням від 20.10.2016 за №118.
Пилипецькій сільській раді рекомендовано привести у відповідність до вимог чинного законодавства Порядки залучення і використання пайових коштів (внесків) інвесторів (забудовників) для створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури населених пунктів, Пилипецької сільської ради, затверджений рішенням Пилипецької сільської ради 12.05.2013 року за №2.
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
Грудень 2018 року |
РИНОК РОЗМІЩЕННЯ ЗОВНІШНЬОЇ РЕКЛАМИ
Адміністративна колегія Відділення за результатами проведеного дослідження ринку розміщення зовнішньої реклами та суміжних йому ринках, надала ряд рекомендацій про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування, а саме: припинити дії, якими окремому суб'єкту господарювання надаються переваги, що ставлять його у привілейоване становище стосовно конкурентів, що може призвести до спотворення конкуренції, а також усунути причини виникнення цього порушення і умови, що йому сприяють.
Як встановило Відділення, виконавчим комітетом Мукачівської міської ради у 2017-2018 роках прийнято ряд рішень, якими Мукачівське міське комунальне підприємство «Ремонтно-будівельне управління», всупереч вимогам чинного законодавства (без конкурсної процедури) визначено виконавцем послуг із демонтажу рекламних засобів та їх зберігання.
Адміністративна Відділення за результатами здійснення державного контролю за дотриманням органами місцевого самоврядування законодавства про захист економічної конкуренції на ринках оренди земельних ділянок, надала рекомендації про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування:
Буштинській селищній раді, Середнянській Ракошинській та Холмківській сільським радам рекомендовано припинити дії, внаслідок яких окремим суб’єктам господарювання створюються несприятливі умови діяльності порівняно з конкурентами, що може призвести до спотворення конкуренції. А саме: встановлення для суб’єктів господарювання різних ставок орендної плати за оренду земельних ділянок однакового цільового призначення.
Іршавській міській раді рекомендовано привести у відповідність до вимог чинного законодавства Положення про порядок передачі в оренду майна комунальної власності територіальної громади м.Іршава, с.Лоза та с.Собатин, затвердженого рішенням Іршавської міської ради від 26.06.2018 №422.
Телефон/факс для довідок за зверненнями громадян:
(0312) 64-13-88.
Адреса для письмових звернень громадян:
e-mail: uz@amcu.gov.ua
Графік роботи:
Понеділок-четвер з 8.00 до 17.00
П’ятниця з 8.00 до 16.45, обідня перерва з 12.00 до 12.45
З останніми новинами можна ознайомитися на суб-сайті
відділення за посиланням: http://www.amc.gov.ua/amku/control/zak/uk/index