Відповідно до пункту 6 Розділу VII Порядку розгляду Антимонопольним комітетом України та його територіальними відділеннями заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затвердженого розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06 травня 1994 року за № 90/299 (у редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року №169-р із змінами), Західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) повідомляє наступне.
Розпорядженням адміністративної колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 11.09.2025 № 63/214-рп/к розпочато розгляд справи № 63/7-02-197-2025 у зв’язку із наявністю в діях комунального підприємства «Луцьктепло», які полягають у встановленні Наказами від 21.09.2023 № 287 «Про затвердження розміру плати за абонентське обслуговування», від 12.09.2024 № 382 «Про затвердження розміру плати за абонентське обслуговування» та застосуванні з 01 жовтня 2023 року для споживачів послуг з постачання теплової енергії, які мешкають в будинках, обладнаних приладами комерційного обліку теплової енергії завищених розмірів плати за абонентське обслуговування, у які включені необґрунтовані розміри витрат на забезпечення обмінного фонду лічильників комерційного обліку теплової енергії, ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50, частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з постачання теплової енергії, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
За результатами збирання та аналізу доказів у справі № 63/7-02-197-2025 складено подання з попередніми висновками від 20.10.2025 № 63-03/634-П, яке вноситься на розгляд адміністративної колегії Відділення.
Відповідно до подання з попередніми висновками адміністративній колегії Відділення запропоновано:
1. Визнати, що державне комунальне підприємство «Луцьктепло» (ідентифікаційний код юридичної особи [інформація, доступ до якої обмежено], юридична адреса: Україна, [інформація, доступ до якої обмежено]) у період з 01.10.2022 по 20.10.2025 ДКП «Луцьктепло» займало монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг з постачання теплової енергії в територіальних (географічних) межах міста Луцька, де розташовані теплопостачальні мережі, що є у його власності, користуванні (оренді, обслуговуванні) із часткою 100 відсотків.
2. Визнати дії державного комунального підприємства «Луцьктепло» (ідентифікаційний код юридичної особи [інформація, доступ до якої обмежено], юридична адреса: [інформація, доступ до якої обмежено]), які полягають у встановленні Наказами від 20.10.2023 № 315 «Про затвердження розміру плати за абонентське обслуговування», від 21.09.2023 № 287 «Про затвердження розміру плати за абонентське обслуговування» та від 12.09.2024 № 382 «Про затвердження розміру плати за абонентське обслуговування» та застосуванні з 01 жовтня 2022 року для споживачів послуг з постачання теплової енергії, які мешкають в будинках, обладнаних
комерційними приладами обліку теплової енергії завищених розмірів плат за абонентське обслуговування, у які включені необґрунтовані витрати на забезпечення обмінного фонду лічильників комерційного обліку теплової енергії, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 2 статті 50, частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з постачання теплової енергії, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
3. На державне комунальне підприємство «Луцьктепло» (ідентифікаційний код юридичної особи [інформація, доступ до якої обмежено], юридична адреса: [інформація, доступ до якої обмежено]) накласти штраф за порушення, зазначене в пункті 2 резолютивної частини подання.
4. Зобов’язати державне комунальне підприємство «Луцьктепло» (ідентифікаційний код юридичної особи [інформація, доступ до якої обмежено], юридична адреса: [інформація, доступ до якої обмежено]) припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції, зазначене у пункті 2 резолютивної частини подання та усунути наслідки.
Додатково зазначається, що:
ДКП «Луцьктепло» має право надати свої міркування, пропозиції або заперечення щодо висновків та пропозицій, викладених у поданні.
У разі надання заперечень щодо висновків і пропозицій, викладених у поданні, необхідно надати докази, які їх підтверджують.
Одночасно повідомляємо, що розгляд справи № 63/7-02-197-2025 адміністративною колегією Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України відбудеться 31 жовтня 2025 року о 10.05.
Місце розгляду справи: Західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, м. Львів, вул. Коперника, 4.
Представники ДКП «Луцьктепло», повноваження яких мають бути оформлені належним чином, можуть взяти участь у засіданні адміністративної колегії.