Відповідно до пункту 26 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06 травня 1994 року за № 90/299 (в редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року № 169-р) (із змінами), Західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України повідомляє наступне.
Розпорядженням адміністративної колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі – Відділення) від 22.02.2023 № 63/19-рп/к розпочато розгляд справи № 63/5-02-19-2023 у зв’язку із наявністю в діях державного комунального підприємства «Луцьктепло» («Інформація, доступ до якої обмежено»), які полягають у встановленні плати за комісійне прийняття в експлуатацію комерційного та/або розподільного обліку теплової енергії, що не передбачено чинним законодавством у сфері постачання теплової енергії, ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції, яке передбачене пунктом 2 статті 50 та частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг з постачання теплової енергії, що може призвести до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
За результатами збирання та аналізу доказів у справі № 63/5-02-19-2023 про захист економічної конкуренції складено подання з попередніми висновками від 10.08.2023 № 63-03/110п, яке вноситься на розгляд Колегії Відділення.
Відповідно до подання з попередніми висновками адміністративній колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України запропоновано:
1.Визнати, що державне комунальне підприємство «Луцьктепло» («Інформація, доступ до якої обмежено») у період з 01.01.2020 року по 10.08.2023 року займало монопольне (домінуюче) становище на ринку послуг з постачання теплової енергії в територіальних (географічних) межах м. Луцьк Волинської області, де розташовані теплопостачальні мережі, що знаходяться у його власності та/або користуванні (оренді, обслуговуванні) із часткою 100%, оскільки Підприємство не має жодного конкурента.
2.Визнати, що дії державного комунального підприємства «Луцьктепло» («Інформація, доступ до якої обмежено»), які полягають у безпідставному встановленні у період з 01.01.2020 по 01.03.2022 споживачам плати за комісійне прийняття в експлуатацію комерційного (загальнобудинкового) та/або розподільного (квартирного) вузла обліку теплової енергії, що не передбачено
чинним законодавством у сфері постачання теплової енергії, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, яке передбачене пунктом 2 статті 50 та частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку послуг з постачання теплової енергії, що призвело до ущемлення інтересів споживачів, які були б неможливими за умов існування значної конкуренції на ринку.
3.Відповідно до статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за вчинення порушення, вказаного в пункті 2 резолютивної частини подання, накласти на державне комунальне підприємство «Луцьктепло» («Інформація, доступ до якої обмежено») штраф.
Одночасно повідомляємо, що 31.08.2023 о 10 год. 10 хв. у приміщенні Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (вул. Коперника, 4, м. Львів) відбудеться розгляд справи № 63/5-02-19-2023 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.