Відповідно до пункту 26 Правил розгляду заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, затверджених розпорядженням Антимонопольного комітету України від 19 квітня 1994 року № 5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 06 травня 1994 року за № 90/299 (в редакції розпорядження Антимонопольного комітету України від 29 червня 1998 року № 169-р) (із змінами), Західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України повідомляє наступне.
Розпорядженням адміністративної колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (далі Відділення) від 15.09.2022 року №63/42-рп/к розпочато розгляд справи №63/3-02-39-2022 за ознаками вчинення Комунальним підприємством Львівської обласної ради «Золочівське міжрайонне бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» порушень законодавства про захист економічної конкуренції, передбачених пунктом 2 статті 50 та пунктами 1, 2 частини другої статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку послуг з надання інформації про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли в установленому законодавством порядку до 01.січня 2013 року, в частині встановлення таких цін, які неможливо встановити за умов існування значної конкуренції на ринку та застосування різних цін до рівнозначних угод, без об’єктивно виправданих на те причин.
За результатами збирання та аналізу доказів у справі № 63/3-02-39-2022 про захист економічної конкуренції складено подання з попередніми висновками від 12.07.2023 року № 63-03/93п, яке вноситься на розгляд Колегії Відділення.
Відповідно до подання з попередніми висновками адміністративній колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України запропоновано:
Визнати, що Комунальне підприємство Львівської обласної ради «Золочівське міжрайонне бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» (ідентифікаційний код юридичної особи 05759579) з 01 лютого 2019 року по 01вересня 2022 року займало монопольне (домінуюче) становище на ринку послуги з надання інформації про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли в установленому законодавством порядку до 01 січня 2013 року, у межах районів: Золочівського, Бродівського, Перемишлянського та міст: Золочів, Броди, Перемишляни Львівської області з часткою 100%.
Визнати, що дії КП ЛОР ЗМБТІ, які полягають у встановленні різної вартості нормо-години для визначення відпускної вартості робіт по технічній інвентаризації та оцінці об’єктів нерухомого майна у 2019 -2021 для фізичних та юридичних осіб, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, яке передбачене пунктом 2 частини другої статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, шляхом застосування різних цін до рівнозначних угод, без об’єктивно виправданих на те причин.
Визнати, що дії КП ЛОР ЗМБТІ, які полягають у включенні до вартості послуги з надання інформації про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли в установленому законодавством порядку до 01 січня 2013 року, робіт, які не передбачені розділом 2 «Складання довідок, розрахунок ідеальних часток, розподіл об'єкта» Збірника норм часу, а передбачені розділом 3 «Інші роботи», що призвело до завищення вартості зазначеної послуги, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 частини другої статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку послуг із надання інформації про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, що виникли в установленому законодавством порядку до 01 січня 2013 року. є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 1 частини другої статті 13 та пунктом 2 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.
На підставі статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане у пункті 2 накласти на КП ЛОР ЗМБТІ» штраф.
На підставі статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане у пункті 3 накласти на КП ЛОР ЗМБТІ штраф.
Одночасно повідомляємо, що 03.08.2023 року о 10 год. 00 хв. у приміщенні Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (вул. Коперника, 4, м. Львів) відбудеться розгляд справи № 63/3-02-39-2022 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.