• A-
    A+

Анотаційний звіт Волинського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України за 2014 рік

Опубліковано 28 січня 2015 року о 17:03

Анотаційний звіт

Волинського обласного територіального відділення

Антимонопольного комітету України за 2014 рік

 

1. Загальні результати роботи з питань державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та антимонопольного регулювання на соціально важливих ринках області у 2014 році

Волинське обласне територіальне відділення (надалі - відділення) в 2014 році спрямовувало свою роботу відповідно до повноважень, встановлених Законами України “Про Антимонопольний комітет України”, “Про захист економічної конкуренції”, виходячи із пріоритетів, визначених Національним планом дій на 2014 рік, затверджених Президентом України, заходів та завдань Антимонопольного комітету України (надалі - Комітет) на 2014 рік. Основу роботи складали також заходи, передбачені розділом “Формування конкурентного середовища" у складі Програми економічного і соціального розвитку Волинської області на 2014 рік.

 

І. Із урахуванням загальних умов економічного та соціального розвитку області першочергова увага надавалась контролю за діяльністю суб’єктів господарювання - монопольних утворень на соціально важливих ринках, де зачіпаються інтереси широкого кола споживачів, а також тих, що мають значний вплив на суміжні ринки. У 2014 році в області діє понад 130 регіональних монопольних утворень, з них 44 природних монополії.

Протягом звітного періоду територіальне відділення зосередило свою увагу на соціально важливих ринках, визначених Комітетом пріоритетними: супутніх послуг при наданні адміністративних послуг, будівництва та будівельних матеріалів, приєднання об'єктів будівництва до інженерних мереж природних монополій, а також регіональних ринків: світлих нафтопродуктів, агропромислового комплексу, продуктів харчування, торгівлі, роздрібної торгівлі лікарськими засобами, транспорту, житлово – комунальних, побутових послуг та ін. для захисту прав споживачів.

Основними формами контролю за дотриманням конкуренційного законодавства, що застосовувало відділення, крім досліджень цінової ситуації та поведінки учасників на товарних ринків, є розгляд заяв (звернень) суб’єктів господарювання, громадян, подань від правоохоронних, контролюючих органів, органів виконавчої влади та місцевого самоврядування, проведення планових, позапланових перевірок об’єктів антимонопольного регулювання.

За звітний період у відділення розглянуто 83(98 у відповідний період 2013 року) заяв (звернень) про порушення конкуренційного законодавства, проведено 7(26) планових та позапланових перевірок дотримання суб’єктами господарювання та органами влади вимог конкуренційного законодавства.

За результатами розгляду заяв(звернень) до відділення, проведених перевірок та за власною ініціативою розглянуто 36(70) справ про порушення конкуренційного законодавства, за рішеннями яких на порушників відділенням накладено 477,000(902,000) тис. грн., з яких сплачено 450,013 (642,440) тис. грн. штрафів та пені з урахуванням рішень прийнятих в попередній період.

В процесі розгляду справ припинено 48(120) порушення конкуренційного законодавства, зокрема, у вигляді антиконкурентних узгоджених дій - 10(17), зловживання монопольним становищем - 18(54), антиконкурентних дій органів влади - 13(34), недобросовісної конкуренції - 7(10) та інформаційних порушень - 0(5).

В результаті вжитих запобіжних заходів вдалося попередити вчинення 212(182) порушень, а також виконано 46(55) пропозиції суб’єктами господарювання, органами влади, наданих відділенням щодо здійснення заходів, спрямованих на розвиток підприємництва і конкуренції на товарних ринках. Внаслідок виконання вимог відділення щодо запобігання та припинення порушень економічний ефект склав 30553,430(55187,830)тис. грн..

Зокрема, на виконання рекомендацій, наданих відділенням, в січні 2014 року ДКП «Луцьктепло», та КП «Володимир - Волинськтеплокомуненерго» проведено перерахунки за послуги надані не в повному обсязі в опалювальний сезон 2013 - 2014 років, економічний ефект від яких на ринку послуг з централізованого теплопостачання склав відповідно 4276,8 та 1376,0 тис. грн., а також проведено 6 підприємствами теплопостачання коригування тарифів на послуги опалення та гарячого водопостачання, економічний ефект від якого становив 3409,8 тис. грн..

За результатами розгляду звернення адмінколегією відділення надано рекомендації КП «Луцькводоканал» про приведення вартості на ринку послуг водовідведення у відповідність до вимог законодавства України, на виконання яких підприємством проведено перерахунок плати за послуги, економічний ефект від якого склав 905,620 тис. грн..

За результатами розгляду проекту рішення виконкому Луцької міської ради в травні п. р. відділенням надано пропозиції щодо внесення змін до порядку формування тарифів на перевезення пасажирів автобусами в режимі маршрутного таксі, внаслідок чого зменшено граничний розмір тарифів з 3 до 2,5 грн. за одну поїздку на більшість маршрутів та з 2,5 до 2,0 грн. за одну поїздку на маршрутах №№ 15,15-А. Економічний ефект на ринку перевезення пасажирів автобусами, які працюють в режимі маршрутних таксі в м. Луцьку від зниження тарифів в травні - червні 2014 року на проїзд пасажирів на маршрутах №№ 15,15-А склав 123,160 тис. грн..

Крім того, на виконання рекомендацій, наданих 04.03.14 головою відділення, молокозаводами, які здійснюють заготівлю молока для промислової переробки в області, знижено оптово - відпускні ціни на молочну продукцію, економічний ефект від якого за квітень – грудень 2014року склав 15214,2 тис. грн..

Водночас, відділенням здійснювався контроль у сфері закупівель за державні кошти. Всього розглянуто 4(8) справи про антиконкурентні узгоджені дії у сфері державних закупівель, за результатами яких на порушників накладено штраф в загальному розмірі 124(190) тис. грн.

Також у звітному періоді відділення зосереджувало значну увагу на виявленні та припиненні недобросовісної конкуренції. Зокрема, за результатами розгляду заяв підприємців та за власною ініціативою відділенням розглянуто 7(12) справ, припинено 7(10) порушень та 54(41) дії, за їх ознаками з боку ТОВ «Дієса» на ринку побутової техніки, ТОВ «ВІО – захід», ПП «Хороший смак»,ТОВ «Ковельські ковбаси», ТОВ «ВМП» та ФОП Линник на ринку ковбасних виробів, ТОВ «Континіум - Трейд» на ринку питних вод, ПАТ «Луцьк Фудз» на ринку оцту та ін.. На порушників накладено штраф в загальному розмірі 83,0(305,0) тис. грн.. Внаслідок вжитих заходів відділенням недопущено реалізацію продукції, що вводить в оману на ринку ковбасних виробів на суму 4524,950 тис. грн. та зубних паст - 12,649 млн. грн..

ІІ. Відділення особливу увагу приділяло взаємодії з органами державної влади та місцевого самоврядування, правоохоронними та контролюючими органами.

2.1. У відділення склались постійні робочі стосунки з Департаментом економіки та торгівлі облдержадміністрації з питань формування та розвитку конкурентного середовища на товарних ринках, підтримки підприємництва та реалізації конкурентної політики в області.

На виконання вимог ст.20 Закону України “Про Антимонопольний комітет України ” відділенням налагоджено механізм погодження рішень місцевих органів державної влади, місцевого самоврядування, адміністративно-господарського управління та контролю відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації від 23.01.2009 № 25 та листа обласної ради від 20.12.2013 № 1988/55/2-13. В цьому періоді було розглянуто 133(111) проектів рішень(розпоряджень) органів влади, до 60(33) з яких надані зауваження, або в погодженні яких відмовлено або 45,1%.

Зазначені зауваження відділення були надані органам влади та місцевого самоврядування. переважно на ринках житлово-комунальних послуг.

Голова відділення, фахівці відділення брали участь в роботі сесій облради, комісій, створених в області, круглих столах, спільних нарадах щодо стабілізації цінової ситуації на ринках продовольчих товарів(хліба, молока для промислової переробки), лікарських засобів, житлово - комунальних послуг, координаційної ради по розвитку підприємництва, колегії ОДА, виступали з доповідями на галузевих нарадах в ОДА з висвітленням ситуацій на вищеназваних ринках, за результатами яких надавалися відповідні доручення управлінням (відділам) облдержадміністрації, райдержадміністраціям та міськвиконкомам.

Також важливим напрямком роботи відділення у 2014 році була координація діяльності з правоохоронними та контролюючими органами, основу якої складали заходи взаємодії щодо зміцнення правопорядку та законності, посилення боротьби з організованою злочинністю й корупцією, виявлення й усунення порушень конкуренційного законодавства відповідно до вимог спільного наказу Комітету та Міністерства внутрішніх справ України від 15.07.2011 № 79/430.

Територіальним відділенням надавалась інформація до прокуратури області, іншим правоохоронним органам з питань, пов’язаних з результатами проведених перевірок, розглянутих справ про порушення конкуренційного законодавства та отримувалась інформація про ознаки порушення конкуренційного законодавства на соціально важливих ринках області.

Всього відділення спільно з правоохоронними органами здійснено 45(72) заходів, значна частина з яких стосувалась обміну оперативною інформацією, що свідчить про тісну співпрацю відділення з правоохоронними органами.

 

2.2.З метою висвітлення результатів роботи відділення та пропаганди правових знань серед населення та підприємців в 2014 році надавались інтерв’ю та повідомлення про результати роботи відділення на окремих соціально важливих ринках, використовувались «гарячі» та прямі телефонні лінії. Всього здійснено 306(646) таких заходів.

Вирішення проблемних питань, які розглядались відділенням у звітному періоді буде продовжено в 2015 році шляхом активізації роботи з дослідження соціально важливих ринків та поведінки його учасників, проведення перевірок монопольних утворень з метою запобігання, виявлення та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції, а також захисту прав та інтересів споживачів на зазначених ринках області.

 

2. Здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, запобігання, виявлення та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції

Контроль за дотриманням вимог конкуренційного законодавства з метою попередження вчинення порушень чи їх припинення здійснюється відділенням в ході проведення планових та позапланових перевірок суб’єктів господарювання, що діють на ринках природних монополій, займають монопольне (домінуюче) становище на соціально значимих ринках або здійснюють узгоджені дії, недобросовісну конкуренцію, а також органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю – щодо виявлення і припинення антиконкурентних дій.

Протягом 2014 року відділенням було проведено 7 перевірок суб’єктів господарювання, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (для порівняння в 2013 році – 26).

В основному перевірки здійснювались згідно із затвердженим Головою Комітету Переліком суб’єктів господарювання, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, що підлягають перевірці в 2014 році.

Із вказаної кількості проведених перевірок 5(13) виконано у відповідності до зазначеного вище Переліку, 2(13) - позапланово.

З врахуванням того, що за результатами 4(16) перевірок відділенням було розглянуто справи про порушення конкуренційного законодавства, 3(6) перевірок завершились припиненням дій, результативність проведених в 2014 році перевірок становить 100,0(84,6)%.

Відділенням в 2014 році на виконання рекомендацій щодо припинення дій з ознаками порушень законодавства про захист економічної конкуренції, було припинено 212(182) дій, в тому числі 111(137) дій – суб’єктами господарювання, 101(45) дія – органами державної влади і місцевого самоврядування.

Відділенням на регулярній основі проводяться системні спостереження (моніторинг) за рівнем цін на основні продукти харчування, моторні бензини, дизельне паливо, газ скраплений та стиснений для заправки автотранспортних засобів, товари для матеріально-технічного забезпечення агропромислового комплексу, житлово-комунальні послуги, за станом конкуренції на соціально-важливих ринках світлих нафтопродуктів, продуктів харчування, що дозволяло оперативно реагувати і вживати відповідні заходи для усунення дій, що містять ознаки порушень конкуренційного законодавства.

Відділенням значна увага приділяється дотриманню вимог конкуренційного законодавства органами влади, органами місцевого самоврядування, органами адміністративно-господарського управління і контролю. Із наданих відділенням в 2014 році 48(62) пропозицій щодо обмеження монополізму, розвитку конкуренції і підприємництва на кінець року враховано 46(55), або 95,8 відсотка. При цьому значна частина пропозицій надавалась саме органам влади, органам місцевого самоврядування, органам адміністративно-господарського управління і контролю, в тому числі за результатами розгляду наданих на погодження територіальному відділенню проектів рішень і розпоряджень.

Водночас, відділенням попередньо опрацьовується інформація про порядок денний сесій місцевих рад, що дозволяє визначити рішення, які потребують узгодження, і забезпечує оперативність та повноту їх погодження. Всього у звітному році опрацьовано 133(111) проекти рішень, розпоряджень органів виконавчої влади і місцевого самоврядування, до 60(33), тобто 45,1 %, з яких надані зауваження або відмовлено в погодженні.

Значна робота щодо захисту економічної конкуренції, прав споживачів проведена в процесі розгляду заяв, скарг, інших звернень (подань). Всього в звітному році розглянуто 83 (98) звернень юридичних і фізичних осіб.

За результатами розгляду цих звернень та подань відділенням розглянуто 8 справ про порушення конкуренційного законодавства. Зокрема, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем з боку ПАТ «Волиньобленерго», ДКП «Луцьктепло», ПАТ «Гнідавський цукровий завод», УВКГ «Ковельводоканал» ФОП Зарецька монопольним становищем на ринках послуг природних монополій, житлово-комунальних послуг та перевезення пасажирів, ТОВ «Дієса» на ринку побутової техніки, Нововолинської міської ради та Світязької селищної ради на ринках послуг оренди нерухомого майна та землі . На порушників накладено штраф в загальному розмірі 88,0 тис. грн..

Всього у 2014 році відділенням припинено 48(120) порушень законодавства про захист економічної конкуренції і 212(182) дії, що містили ознаки порушень або могли призвести до їх вчинення, а також врахованих 46(55) пропозицій щодо обмеження монополізму, розвитку конкуренції і підприємництва (діаграми 1,2).

Діаграма 1

 

Динаміка зміни кількості припинених порушень

Закону України ”Про захист економічної конкуренції” та дій в порядку їх запобігання

 

Діаграма 2

Порівняльні діаграми питомої ваги

припинених порушень конкуренційного законодавства та дій в порядку їх запобігання

 

Відповідно до діаграми 2 кількість припинених порушень та дій, що мали ознаки зловживання монопольним становищем становить 69(144),частка яких у загальній кількості складає 26,5(47,7) відсотків. З метою припинення антиконкурентних дій органів влади, місцевого самоврядування, адміністративно-господарського управління та контролю відповідно до ст.ст. 15, 17 Закону України “Про захист економічної конкуренції ” у звітному році припинено в загальній кількості 114(79) або 43,8(26,2)% від загальної кількості. В порядку запобігання та припинення антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання, відповідно до статті 6 вказаного Закону було припинено 16(23) одиниць, або 6,2(7,6) % .

Крім того, відділенням за звітний рік припинено 61(51) порушення та дію на запобігання недобросовісної конкуренції відповідно до Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції», що від загальної кількості склало 23,5(16,9) відсотка.

В 2014 році не кваліфіковано порушень відповідно до пунктів 13-15 ст. 50 зазначеного Закону у вигляді неподання, подання в неповному обсязі інформації на запит відділення у встановлений головою відділення строк, або подання недостовірної інформації.

Фінансові наслідки припинених порушень та дій надані в розділі 2.5.

 

2.1. Запобігання, виявлення та припинення антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання

За результатами проведення перевірок, розгляду справ (заяв), досліджень товарних ринків, моніторингів цін на соціально важливі товари відділенням вживались заходи для запобігання, виявлення і припинення вчинення суб’єктами господарювання антиконкурентних узгоджених дій.

В 2014 році відділенням розглянуто 5 (в 2013 році - 10) справ та припинено 10(17) порушень у вигляді антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання та 6(6) дій в порядку їх запобігання. На порушників накладено штраф в загальному розмірі 226(211) тис.грн..

У звітному періоді 8(17) порушень, визнаних рішеннями адмінколегії відділення у 4(10) справах кваліфіковано як порушення конкуренційного законодавства, передбачені пунктом 4 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання в частині спотворення результатів торгів (тендерів) під час проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Зокрема, за результатами розгляду справи рішенням адмінколегії відділення від 08.04.2014 року № 12 було визнано, що ТОВ «Радивилівмолоко» та МПП «Пролісок», узгодивши свою поведінку під час підготовки та участі у відкритих торгах із закупівлі молока рідкого та вершків, проведених 18.01.2012 року відділом освіти Нововолинської міської ради, в результаті чого було усунуто конкуренцію між ними, вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів) та накладено штраф в загальному розмірі 10 тис. грн..

Крім того, за власною ініціативою відділенням 29.04.2014 року розглянуто справу № 65 – 13 за ознаками антиконкурентних узгоджених дій ФОП Миколайчук, ФОП Потапова та ФОП Шабрило шляхом спотворення результатів торгів, проведених 16.01.2012 року відділом освіти виконкому Турійської райдержадміністрації із закупівлі м’яса свіжого та замороженого, масла вершкового, за результатами якої на порушників накладено штраф в загальному розмірі 4 тис. грн..

Також, відділенням 29.04.14 розглянуто справу № 64 – 13 за ознаками антиконкурентних узгоджених дій ФОП Прокопюк О.О., ФОП Прокопюк С.І., та ФОП Шабрило шляхом спотворення результатів торгів, проведених 17.01.2013 року відділом освіти виконкому Турійської райдержадміністрації із закупівлі м’яса свіжого та замороженого, масла вершкового, продукції рибної та м’яса свійської птиці, за результатами якої на порушників накладено штрафні санкції в загальному розмірі 8 тис. грн..

Окрім власної ініціативи, розгляду заяв та скарг, з метою виявлення та припинення порушень у сфері державних закупівель та поліпшення взаємодії з правоохоронними та контролюючими органами, відділення листом від 24.01.14 № 26/1.34-160 звернулось до керівників прокуратури Волинської області, Управління Служби безпеки України у Волинській області, УДСБЕЗ УМВС України у Волинській області, Державної фінансової інспекції у Волинській області з проханням у разі виявлення ознак порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів) з боку суб'єктів господарювання (учасників торгів), надавати відповідні матеріали процедур закупівель для здійснення відділенням повноважень в частині контролю за дотриманням конкуренційного законодавства.

В результаті чого, за результатами спільної перевірки з прокуратурою області відділенням 29.05.2014 року розглянуто справу № 09 - 14 за ознаками антиконкурентних узгоджених дій ТОВ «Техно-сервіс плюс» та ТОВ «Б.К.С.» шляхом спотворення результатів торгів, проведених 15.06.2011 року Ягодинською митницею Міндоходів із закупівлі продуктів нафтоперероблення рідких, за результатами якої на порушників накладено штраф в загальному розмірі 102 тис. грн..

Крім того, у звітному періоді 2(0) порушення, визнаних рішенням адмінколегії відділення були кваліфіковані як порушення конкуренційного законодавства, передбачені пунктом 3 частини другої статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання в частині розподілу ринків чи джерел постачання за територіальним принципом, асортиментом товарів, обсягом їх реалізації чи придбання, за колом продавців, покупців або споживачів чи за іншими ознаками, що призвели чи могли призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції.

Зокрема, за результатами розгляду справи № 29 – 13 рішенням адмінколегії відділення від 23.12.2014 року № 47 було визнано, ТОВ «Техноторг Дон» та ПП «Престиж Автотех плюс» вчинили порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій шляхом розподілу протягом 2012 року ринку послуг технічного контролю тракторів, самохідних машин, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин під час проведення державного технічного огляду в межах Маневицького району Волинської області, що призвело до усунення конкуренції між учасниками на зазначеному ринку та накладено штраф в загальному розмірі 102 тис. грн..

Діяльність щодо виявлення та припинення антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання, в тому числі, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів), залишається пріоритетною в роботі відділення, враховуючи соціально важливі наслідки, оскільки стосується відновлення інтересів значної кількості споживачів.

2.2. Запобігання, виявлення та припинення зловживань монопольним (домінуючим) становищем на ринку

Відділенням у 2014 році розглянуто 15 (в 2013 році - 25) справ за виявленими ознаками порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринках, внаслідок чого припинено 18(54) порушень.

Загальний розмір штрафних санкцій у 2014 році за порушення конкуренційного законодавства у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринках склав 168,0 (343,5)тис. грн.

Загальна кількість припинених порушень і дій в порядку запобігання вчиненню порушень у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на товарних ринках склала в 2014 році 69 одиниць проти 144 одиниць у 2013 році (діаграма 3).

Діаграма 3

Порівняльна діаграма питомої ваги припинених порушень та дій

Закону України “Про захист економічної конкуренції”

в порядку запобігання їх вчиненню у вигляді зловживання монопольним становищем

 

Зокрема, за результатами розгляду звернень споживачів послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води міста Луцька територіальним відділенням у червні 2014 року було розглянуто справу про порушення ДКП «Луцьктепло» конкуренційного законодавства у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку централізованого постачання теплової енергії та гарячої води. Порушення товариства полягало у неправомірному нарахуванні плати споживачам за спожиту теплову енергію та послуги гарячої води згідно із затвердженими нормативами без врахування показань квартирних приладів обліку. Такі дії товариства призвели до ущемлення інтересів споживачів та нарахування зайвої плати. З врахуванням проведення перерахунку зайво нарахованої плати заявникам у загальному розмірі понад 17,0 тис.грн. на відповідача накладено штраф у розмірі 15,0 тис.грн.

У квітні 2014 року територіальним відділенням було розглянуто справу про порушення ПАТ «Ковельмолоко» конкуренційного законодавства у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринках заготівлі молока коров’ячого незбираного для промислової переробки від населення. Як показало розслідування, товариство у січні-жовтні 2013 року встановило різний розмір цін до рівнозначних угод із заготівлі молока коров’ячого незбираного для промислової переробки від населення Любешівського, Каменя-Каширського, Іваничівського, Ківерцівського, Ковельського, Турійського району Волинської області. З урахуванням визнання та припинення порушення на відповідача накладено штраф у розмірі 17,0 тис.грн., який сплачено до державного бюджету.

За результатами розгляду справи рішенням адмінколегії відділення було визнано, що ТОВ «Бужнет» вчинило порушення конкуренційного законодавства у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку програмної послуги, що надається з використанням багатоканальної кабельної мережі для споживачів м.Володимира-Волинського. Порушення Товариства полягало у встановленні в 2011-2012 роках та І півріччі 2013 року різних умов при визначенні вартості програмної послуги для споживачів м.Володимир-Волинського Волинської області та інших міст у яких товариство надає аналогічну послуг – м.Червоноград, м.Самбір, м.Дрогобич Львівської області, та не веде при йому окремого обліку витрат на цю послугу. Враховуючи визнання вчинення порушення, на порушника були накладені штрафні санкції у розмірі 5,0 тис. грн., штраф сплачено до державного бюджету.

За результатами проведеної позапланової перевірки відділенням розглянуто справу про зловживання ПАТ «Волиньобленерго» монопольним становищем на ринку послуг з стандартного приєднання електроустановок до електричних мереж в межах території здійснення ліцензованої діяльності з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами шляхом встановлення у термінів підключення електроустановок замовників в порушення вимог законодавства України. Під час розгляду справи порушення припинено на відповідача накладено штраф в розмірі 10,0 тис. грн. Штраф сплачено до державного бюджету.

Також у жовтні 2014 року територіальне відділення розглянуло справу про зловживання ПАТ «Волиньгаз» монопольним становищем на ринках послуг з приєднання об’єктів замовників до Єдиної газотранспортної системи України шляхом встановлення такого порядку видачі технічних умов, який передбачав подвійне звернення заявників для отримання єдиної послуги та порушення строків надання послуг з приєднання. На порушника накладено штраф в розмірі 30,0 тис. грн. з урахуванням визнання та припинення порушення, який сплачено до державного бюджету.

За результатами проведеної позапланової перевірки відділенням у грудні 2014 року завершено розгляд справи про зловживання ПАТ «ТЕРЕМНО Хліб» монопольним становищем на ринках оптової реалізації хліба та хлібобулочних виробів в межах м.Луцька, Луцького, Рожищенського, Ківерцівського, Любешівського, Маневицького, Локачинського та Горохівського районів Волинської області шляхом обмеження виробництва у 2013 році та припинення протягом лютого - серпня 2014 року виробництва хліба масових сортів, а також економічно необґрунтованого формування витрат на збут у оптово-відпускних цінах на хліб. На порушника накладено штраф в розмірі 50,0 тис. грн..

За результатами розгляду звернень здавачів цукрових буряків територіальне відділення розглянуло справу про зловживання ПАТ «Гнідавський цукровий завод» монопольним становищем на ринку переробки цукрових буряків на давальницьких умовах та суміжному ринку жому сирого. Порушення Товариства у сезон цукроваріння 2013 -2014 років полягало у встановленні різних умов до рівнозначних угод зі здавачами цукрових буряків та встановленні економічно необґрунтованих цін на жом сирий. З врахуванням припинення порушення на відповідача накладено штраф у розмірі 12,0 тис.грн..

Крім того, територіальним відділенням припинено 51(90) дію за ознаками зловживання монопольним (домінуючим) становищем на соціально важливих ринках області. Економічний ефект від припинених порушень та дій в порядку їх запобігання склав 26,030(55,190) млн. грн..

 

2.3. Запобігання, виявлення та припинення антиконкурентних дій органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, а також дискримінації цими органами суб’єктів господарювання

Контроль за недопущенням антиконкурентних дій органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю здійснюється відділенням шляхом погодження проектів рішень, проведення перевірок, моніторингів, дослідження ринків, розгляду заяв і звернень.

1. Відділенням в 2014 році було розглянуто 9(в 2012 році – 18) справ, розпочатих за ознаками порушень конкуренційного законодавства у вигляді антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів господарського управління та контролю та припинено 13(34) порушення.

Зокрема, рішенням адмінколегії відділення було визнано, що виконком Ківерцівської міської ради внаслідок не проведення конкурсу на надання послуг з вивезення рідких побутових відходів, не визначення виконавця вищезазначених послуг та не укладення договору з переможцем конкурсу про надання послуг з вивезення рідких побутових відходів в межах міста Ківерці, вчинив порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування, які можуть призвести до недопущення конкуренції.

Рішенням адмінколегії відділення було зобов’язано виконавчий комітет Ківерцівської міської ради провести конкурс на надання послуг з вивезення рідких побутових відходів, визначити виконавця вищезазначених послуг та укласти договір з переможцем конкурсу про надання послуг з вивезення рідких побутових відходів в межах міста Ківерці відповідно до вимог законодавства України.

Відділенням за власною ініціативою було розглянуто 3 справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку виконкомів Рожищенської міської ради, Дубищенської та Луківської селищних рад у вигляді дій (бездіяльності) органу місцевого самоврядування, що полягають у створенні умов для вчинення порушення комунальними підприємствами в частині договірної практики на послуги у житлово-комунальний сфері. Виконкоми зобов’язано привести договірну практику підприємств на житлово-комунальні послуги у відповідність до вимог конкуренційного законодавства.

Також відділенням було розглянуто 2 справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Світязької селищної ради, що полягали у створенні дискримінаційних умов діяльності окремим суб’єктам господарювання, спричинені встановленням та стягненням з них різного розміру орендної плати за оренду земель сільськогосподарського призначення без об’єктивно виправданих на те причин, що ставило у нерівне становище потенційних конкурентів та Нововолинської міської ради, що полягали в обмеженні самостійності підприємств щодо придбання послуг оренди комунального майна.

Внаслідок виконання вимог адмінколегії відділення було знято адміністративні бар’єри для вступу нових учасників на соціально важливі ринки в межах населених пунктів Світязького району та м. Нововолинська.

2. За результатами проведення у 2014 році перевірок діяльності органів влади, органів місцевого самоврядування, розгляду звернень суб’єктів господарювання та громадян, аналізу проектів рішень, відділенням припинено 101(45) дію, що містили ознаки антиконкурентних.

На виконання рекомендацій адмінколегії відділення наданих відповідно до статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції» ДКП «Луцьктепло» та КП «Володимир - Волинськтеплокомуненерго» проведено перерахунки за послуги надані не в повному обсязі в опалювальний сезон 2013 - 2014 років, економічний ефект від яких на ринку послуг з централізованого теплопостачання склав відповідно 4276,8 та 1376,0 тис. грн., а також проведено 6 підприємствами теплопостачання коригування тарифів на послуги опалення та гарячого водопостачання, економічний ефект від якого становив 3409,8 тис. грн..

Також, за результатами розгляду звернення адмінколегією відділення надано рекомендації КП «Луцькводоканал» про приведення вартості на ринку послуг водовідведення у відповідність до вимог законодавства України, на виконання яких підприємством проведено перерахунок плати за послуги, економічний ефект від якого склав 905,620 тис. грн.

З метою запобігання і припинення антиконкурентних дій органів влади та органів місцевого самоврядування територіальним відділенням вживаються також додаткові заходи, зокрема шляхом аналізу послуг дозвільного характеру, покращення роз’яснювальної роботи в ЗМІ, участі в навчанні фахівців органів влади і місцевого самоврядування.

 

2.4. Запобігання, виявлення та припинення недобросовісної конкуренції

Відповідно до визначених повноважень відділення здійснювало постійний контроль за дотриманням суб'єктами господарювання вимог законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.

Законом України «Про захист від недобросовісної конкуренції» передбачено, що недобросовісною конкуренцією є будь-які дії у конкуренції, що суперечать торговим та іншим чесним звичаям у господарській діяльності.

Статтею 3 Закону України “Про Антимонопольний комітет України” одним із основних завдань Комітету визначено сприяння розвитку добросовісної конкуренції у всіх сферах економіки.

Слід зазначити, що виявлення порушень у вигляді недобросовісної конкуренції залежить від активної позиції суб’єктів господарювання, права яких порушені (наприклад, власників свідоцтв на знаки для товарів і послуг). Вчасне реагування, наприклад, тих же власників свідоцтв на факти неправомірного використання їх товарного знака (зокрема, проведення контрольних закупівель з метою оперативного зібрання доказів вчинення порушення) та звернення до антимонопольних органів сприяє негайному припиненню порушень, ефективному розгляду справ та притягненню винних осіб до відповідальності.

З метою запобігання, виявлення та припинення порушень у вигляді недобросовісної конкуренції територіальне відділення проводить роз’яснювальну роботу з питань його застосування.

Відділенням за результатами розгляду звернень та подань було розглянуто 1 справу про порушення конкуренційного законодавства, передбаченого статтею 4 Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції", та прийнято рішення, 1 раз надавалися рекомендації (порушення було припинено). Виявлені порушення полягали у неправомірному використанні торговельної марки (знака для товарів і послуг), оформлення упаковки товарів із використання схожих на них позначень без дозволу (згоди) суб'єкта господарювання, який раніше почав використовувати їх у господарській діяльності, що призвело до змішування з діяльністю цього суб'єкта господарювання, з боку:

ТОВ «ВІО-захід» шляхом використання при виробництві та реалізації ковбас варених 1 ґатунку «Мінська» і «Брестська» ТМ «ВІО-захід» сукупності домінуючих позначень, що використовуються в оформленні упаковок товарів ковбас варених 1 ґатунку «Мінська» і «Брестська» ТМ «М’ЯСОПРОМ Торчин», які є схожими до ступеня змішування із промисловими зразками «Етикетка для ковбас варених «Мінська» та «Етикетка для ковбас варених «Брестська», без дозволу ТОВ «ТМ» М’ясопродукт» та громадянина Бровіна О.В., що може призвести до змішування з діяльністю ТОВ «ТМ» М’ясопродукт», яке має пріоритет на їхнє використання;

ТОВ «ТД» М’ясопродукт» шляхом використання при виробництві та реалізації ковбас варених 1 ґатунку «Панська ковбаса варена» ТМ «М’ЯСОПРОМ Торчин» сукупності домінуючих позначень, що використовуються в оформлення упаковок товарів ковбас варених 1 ґатунку «Панська ковбаса варена» ТМ «Волинь продукт», які є схожими до ступеня змішування зі знаками для товарів і послуг та споживчими етикетками ТОВ «ВМП», без дозволу ТОВ «СМП» та ТОВ «ВМП», що мають пріоритет на їхнє використання.

Із введенням в дію Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції" від 18.12.2008 р. № 689-VІ відділення отримало додаткові повноваження для здійснення більш ефективних заходів щодо запобігання та припинення порушень у вигляді недобросовісної конкуренції, зокрема, посилено відповідальність суб’єктів господарювання за вчинені порушення, введенням ст. 15-1 «Поширення інформації, що вводить в оману» розширено перелік порушень (стосується сфери реклами та маркування продукції). При цьому, розгляд справ про недобросовісну конкуренцію за цією статтею проводиться відділенням, як за заявами, так і без звернень (заяв) конкурентів чи споживачів, покупців.

Відділенням в ході проведення розслідувань за заявами та за власною ініціативою було розглянуто 6 справ про порушення конкуренційного законодавства, передбаченого статтею 151 Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції", та прийнято рішення.

Виявлені порушення полягали у поширенні невизначеному колу осіб неправдивої чи неповної інформації, яка вводить в оману, що вплинуло чи могло вплинути на наміри цих осіб із придбання товарів чи послуг порушників та призвести до отримання ними неправомірних переваг у конкуренції на відповідних ринках, зокрема з боку:

ТОВ «Дієса» в рекламі неправдивої інформації щодо умов придбання його товарів:

твердження «Розстрочка» товарів (на умовах розстрочки, в порядку передбаченому постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 2011 р. N 383 «Про затвердження Правил торгівлі у розстрочку фізичним особам», при фактичній реалізації на умовах споживчого кредитування банками-партнерами)

твердження «0 % перший внесок» (наявні програми із обов’язковим першим внеском перед здійсненням покупки на умовах споживчого кредитування)

твердження «0 % переплата» (без будь-яких додаткових сплат до вартості покупки, ставка 0 відсотків, що спростовується фактичними умовами надання споживчих кредитів) та

щодо роздрібних цін на товари та розмірів знижок на них (шляхом систематичного допущення «помилок» в їх розмірах при підготовці рекламних матеріалів – газет «Ельдорадо»);

ПП «Хороший смак» на споживчих етикетках ковбасного виробу «Делікатесна» стосовно складу, виду та способу виробництва даного продукту харчування;

ФОП Линник на споживчих етикетках сосисок «Дитячі» стосовно складу, способу виробництва даних продуктів харчування (твердження «Дитячі» при відсутності підтвердження, що це сосиски вищого сорту та відповідають за складом вимогам ДСТУ 4436:2005 для ковбасних виробів, які рекомендовано для харчування дітей дошкільного та шкільного віку та дієтичного харчування, а також присутність в складі сосисок «Дитячі» пірофосфату натрію Е450, що категорично забороняється в дитячих м’ясних виробах) та на споживчих етикетках ковбас «Сервелат Вершковий» стосовно складу, способу виробництва (використання загальновідомої назви традиційного асортименту ковбас варено-копчених або сирокопчених та сиров’ялених вищого сорту «Сервелат» у словосполученні зі словом «вершковий» для позначення нового виду напівкопчених ковбас першого ґатунку, що виробляється за технічними умовами та вирізняється за складом);

ТОВ «Континіум - Трейд» на цінниках, касових чеках та в рекламі до вод питних в асортименті в гіпермаркеті «Там - Там» щодо назви та властивостей даних продуктів (твердження «Мінеральна Вода»);

ПАТ «Луцьк Фудз» на споживчих етикетках оцтових продуктів в асортименті ТМ «Руна» власного виробництва щодо назви та споживчих властивостей даного продукту (твердження «Оцет»).

З метою припинення дій за ознаками порушень законодавства про захист від недобросовісної конкуренції адміністративною колегією відділення 54 рази надавалися рекомендації, та, зокрема, припинялися такі порушення.

В цілому за 2014 рік відділенням завершено розгляд 7(12) справ, припинено 7(10) порушень та 54(41) дії, за ознаками недобросовісної конкуренції. За вчинення вказаних порушень на відповідачів у справах за рішеннями адмінколегії відділення було накладено штрафні санкції в загальному розмірі 83,0(305,0) тис. грн.. Недопущено реалізацію продукції, що вводить в оману на ринках ковбасних виробів на суму 4,525 млн. грн. та зубних паст - 12,649 млн. грн..

 

2.5.Фінансові наслідки припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

За результатами розгляду справ відділенням застосовувались штрафні санкції відповідно до статті 52 Закону України “Про захист економічної конкуренції ”.

Загальна сума штрафів, накладених у 2014 році, склала 477,0 тис. грн., що в 1,9 рази менше аналогічного показника 2013 року (902,0 тис. грн.). З врахуванням сум накладених в попередні роки штрафів та стягнутої за несвоєчасну сплату штрафу пені загальний розмір сплачених порушниками законодавства про захист економічної конкуренції штрафних санкцій склав у 2014 році 450,013 тис. грн., що у 1,4 рази менше аналогічного показника попереднього року (642,440 тис. грн.).

За порушення у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем відділенням в 2014 році було накладено штрафи в розмірі 168,0 тис. грн., що нижче аналогічного показника (343,5 тис. грн.) попереднього року на 51,1%; за порушення у вигляді недобросовісної конкуренції – 83,0 тис. грн., нижче аналогічного показника 2013 року (305,0 тис. грн.) в 3.7 рази; за порушення у вигляді антиконкурентних узгоджених дій – 226,0 тис. грн., що більше аналогічного показника у 2013 році (211,0 тис. грн.) у 1,1 рази.

В загальній сумі накладених відділенням штрафних санкцій за 2014 рік сума штрафу за порушення у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем складає 35,2 відсотка, за порушення у вигляді антиконкурентних узгоджених дій – 47,4 відсотка, за порушення у вигляді недобросовісної конкуренції 17,4 відсотка.

Внаслідок виконання вимог відділення щодо запобігання та припинення порушень економічний ефект склав 43202,430 тис. грн., що у 1,3 рази менше аналогічного показника попереднього року (55187,830 тис. грн.).

Загальні економічні наслідки діяльності відділення в 2014 році склали 43,650(55,830) млн. грн. (діаграма 4) або у 1,3 рази менше аналогічного показника попереднього року.

Діаграма 4

Економічна ефективність вжитих відділенням заходів щодо запобігання та припинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції (тис. грн.)

 

3. Сприяння реалізації конкурентної політики у взаємодії з органами влади, правоохоронними органами та засобами масової інформації

Важливим напрямком діяльності відділення є координація роботи та взаємодія з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами адміністративно-господарського управління та контролю, правоохоронними органами за дотриманням конкуренційного законодавства і сприяння розвитку конкуренції в області.

Ця робота реалізується завдяки спільним заходам, зокрема проведенні Днів відкритих дверей з питань захисту конкуренції, взаємодії на підставі проведення круглих столів, виконання спільних наказів, угод, листів, обміну інформацією, проведенням спільних нарад, перевірок, надання матеріалів щодо виявлених фактах порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

Систематично висвітлюються у засобах масової інформації діяльність відділення щодо припинених порушень, заходів щодо запобігання вчиненню порушень конкуренційного законодавства, про зміни в конкуренційному законодавстві та надаються роз’яснення щодо порядку його застосування.

 

3.1. Участь територіального відділення у процесах демонополізації

У зв’язку із завершенням, в основному, процесів структурної демонополізації, в звітному періоді реалізовувалися не структурні заходи демонополізації, шляхом зниження або зняття бар’єрів та стимулювання вступу суб’єктів господарювання на товарні ринки.

У 2014 році відділенням проведено 2 заходи щодо зниження або зняття бар’єрів, які обмежують вступ суб’єктів господарювання на існуючі ринки шляхом відновлення рівних умов конкуренції між учасниками таких ринках:

За результатами розгляду справи про порушення законодавства про захист економічної конкуренції з боку Світязької селищної ради, що полягали у створенні дискримінаційних умов діяльності окремим суб’єктам господарювання, спричинені встановленням та стягненням з них різного розміру орендної плати за оренду земель сільськогосподарського призначення без об’єктивно виправданих на те причин, що ставило у нерівне становище потенційних конкурентів. Внаслідок виконання вимог адмінколегії відділення було знято адміністративні бар’єри для вступу нових учасників на соціально важливі ринки в межах населених пунктів Світязького району.

Крім того, відділенням розглянуто 3 справи про порушення Турійської селищної, Ківерцівської та Камінь – Каширської міськими радами, що полягали у не проведенні конкурсного відбору виконавців послуг збирання, вивезення та захоронення побутових відходів.

В результаті виконання вимог адмінколегії відділення було знято адміністративні бар’єри для вступу нових учасників на ринки поводження з відходами в межах населених пунктів смт Турійськ, міст Ківерці та Камінь – Каширський.

Крім того, працівники відділення брали активну участь в роботі обласної та міської робочих груп щодо перегляду та скасування регуляторних актів, що встановлювали обмеження в підприємницькій діяльності та розвитку конкуренції в регіоні, а також ущемлювали інтереси споживачів житлово-комунальних послуг.

 

3.2. Взаємодія відділення з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування

Протягом звітного періоду відділення здійснювало координацію діяльності з територіальними органами державної виконавчої влади - Головним управлінням юстиції в області, сектором з контролю за цінами в області, Державною фінансовою інспекцією в області, Інспекцією з питань захисту споживачів в області, представництвом Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, представництвами Національної комісії регулювання електроенергетики України та Фонду державного майна України.

З метою оперативного реагування щодо зміни цін на продовольчі сільськогосподарські товари та виявлення причин їх зростання, відділення постійно співпрацювало з сектором з контролю за цінами у Волинській області про надання інформації щодо фактів вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які впливають на підвищення цін на продукти харчування.

Голова відділення, фахівці відділення брали участь в роботі сесій облради, комісій, створених в області, круглих столах, спільних нарадах щодо стабілізації цінової ситуації на ринках оптової реалізації хліба простої рецептури, заготівлі коров’ячого молока для промислової переробки, роздрібної реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення, послуг перевезення пасажирів автобусами загального користування, житлово - комунальних послуг, проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, щодо розмірів орендної плати та стану її виплати власникам земельних часток (паїв) у 2014 році та координаційної ради по розвитку підприємництва, колегії облдержадміністрації, виступали з доповідями на галузевих нарадах в ОДА з висвітленням ситуацій на вищеназваних ринках, за результатами яких надавалися відповідні доручення управлінням (відділам) облдержадміністрації, райдержадміністраціям та міськвиконкомам.

Зокрема, в.о. голови відділення у звітному періоді за участю керівництва області брав участь у нарадах з питань стабілізації ситуації на ринку хліба та хлібобулочних виробів; стабілізації ситуації на ринку заготівлі коров’ячого молока для промислової переробки та з питань стабілізації ситуації на ринку роздрібної реалізації лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Крім того, спеціалісти відділення брали участь у засіданнях круглого столу та громадських слуханнях щодо обговорення проектів рішень Луцької міської ради «Про затвердження Положення про порядок залучення, розрахунку розміру використання коштів пайової участі у розвитку інфраструктури мм. Луцька», «Про вартість проїзду в автобусах, що працюють на міських маршрутах у звичайному режимі руху», «Про проведення конкурсу з визначення операторів паркування автотранспорту у м.Луцьку».

Відділення на виконання пунктів 13, 15, 27, 49 Регіонального плану дій на 2014 рік з упровадження Програми економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна програма», затвердженого розпорядженням голови Волинської обласної державної адміністрації від 07.03.2013 р. № 97 щомісячно надавало інформацію про здійснені заходи щодо дерегуляції та розвитку підприємництва в області на ринках житлово-комунальних послуг.

Крім того, відділення щоквартально надавало інформацію Департаменту економічного розвитку і торгівлі про здійснені заходи на виконання в 2014 році завдань розділу 4.8 Програми економічного і соціального розвитку області на 2014 рік та інформацію щодо аналізу процесу монополізації та соціально-економічних наслідків на обласних товарних ринках.

На виконання доручень Кабінету Міністрів України від 10.02.2011 р. № 6053/1/1-11 щодо підготовки пропозицій до плану заходів з реалізації у 2012-2015 роках стратегії економічного і соціального розвитку Волинської області на 2004 – 2015 роки та голови обласної державної адміністрації від 09.03.11 № 1297/43/2-11 з цього питання відділення надавало Департаменту економічного розвитку і торгівлі облдержадміністрації пропозиції до плану зазначених заходів.

На виконання протокольного рішення засідання Кабінету Міністрів України від 07.08.2013 р. № 48 відділення щотижнево надавало інформацію обласній адміністрації про вжиті заходи на ринку житлово-комунальних послуг, зокрема про встановлення тарифів.

У звітному періоді відділенням проведено 1 День відкритих дверей з питань захисту конкуренції, в тому числі 1 - в обласному центрі, випущено 4 Дайджести про роботу відділення за відповідні звітні періоди, проведено 1 прес-конференцій, 8 «круглих столів», 4 засідання Осередку Громадської ради при Комітеті в області.

У відділення склались постійні робочі стосунки з Департаментом економічного розвитку і торгівлі та Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва облдержадміністрації з питань формування та розвитку конкурентних товарних ринків, розвитку малого підприємництва, реалізації конкурентної політики в області, прозорого формування тарифів на житлово-комунальні послуги, а також налагоджено співпрацю з органами місцевого самоврядування шляхом погодження рішень на стадії проекту з метою недопущення вчинення порушень законодавства про захист економічної конкуренції.

На виконання вимог статті 20 Закону України “Про Антимонопольний комітет України” відділенням налагоджено механізм погодження рішень місцевих органів державної влади, місцевого самоврядування, адміністративно-господарського управління та контролю відповідно до розпорядження голови облдержадміністрації від 23.01.2009 року № 25 та листів голови обласної ради від 27.01.2009 року № 145/59/2-09, від 20.12.2013 року № 1988/55/2-13.

З числа розглянутих у 2014 році відділенням 133 проектів рішень, 73 погоджено без зауважень, а до 60 проектів рішень надано зауваження та пропозиції або в погодженні яких відмовлено.

Зокрема, відділенням не було погоджено проекти рішень Луцької міської ради «Про вартість послуг з інформатизації та моніторингу громадського транспорту, що надається підприємством «Візор», Ківерцівської міської ради «Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування у м.Ківерці», Рожищенської міської ради «Про встановлення скоригованих тарифів на послуги водопостачання та водовідведення», Любешівської селищної ради «Про встановлення тарифів з оброблення побутових відходів, що надаються КП «Любешів-Комфорт-Сервіс», Турійської районної ради «Про затвердження тарифів платних медичних послуг, які надаються Турійською ЦРЛ», Локачинської селищної ради «Про тарифи на послуги водопостачання та водовідведення для населення, підприємств, установ та організацій».

За умови виконання пропозицій, відділенням погоджено проекти рішень Луцької міської ради «Про встановлення норм витрат теплової енергії для ДКП «Луцьктепло», Ківерцівської міської ради «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водовідведення, що надаються КП «Ківерціводоканал» та «Про встановлення тарифу на послуги з вивезення рідких побутових відходів автомобільним транспортом, що надаються КП «Ківерціводокнал», Горохівської міської ради «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення», Іваничівської селищної ради «Про Порядок визначення норм утворення твердих побутових відходів для житлових будинків», Цуманської селищної ради «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання Цуманського ВУЖКГ», Шацької селищної ради «Про встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги, які надає КП «Будинкоуправління», Маневицької селищної ради «Про встановлення Маневицькому УЖКГ тарифів на послуги з водопостачання».

В процесі розгляду 9 справ відділенням припинено 13 порушень конкуренційного законодавства у вигляді антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, а також припинено 101 дію за їх ознаками.

Протягом 2014 року відділенням було надано 48 рекомендацій (пропозицій) щодо проведення заходів, спрямованих на розвиток підприємництва і конкуренції, захисту прав споживачів, з яких враховано 46. Такі пропозиції надавались обласним раді та державній адміністрації, районним радам та державним адміністраціям, міським, селищним, сільським радам та їх виконавчим комітетам.

Зокрема, на виконання рекомендацій (пропозицій) відділення ДКП «Луцьктепло» та КП «Володимир - Волинськтеплокомуненерго» проведено перерахунки за послуги надані не в повному обсязі в опалювальний сезон 2013 - 2014 років, економічний ефект від яких на ринку послуг з централізованого теплопостачання склав відповідно 4276,8 та 1376,0 тис. грн., а також проведено 6 підприємствами теплопостачання коригування тарифів на послуги опалення та гарячого водопостачання, економічний ефект від якого становив 3409,8 тис. грн..

Також, КП «Луцькводоканал» проведено перерахунок плати за послуги, економічний ефект від якого склав 905,620 тис. грн.

З метою запобігання і припинення антиконкурентних дій органів влади та органів місцевого самоврядування, відділенням вживаються також додаткові заходи, зокрема шляхом аналізу послуг дозвільного характеру, покращення роз’яснювальної роботи в ЗМІ, участі в навчанні фахівців органів влади і органів місцевого самоврядування вимогам законодавства про захист економічної конкуренції.

У звітному періоді відділенням продовжено співпрацю з депутатами рад всіх рівнів, комісіями обласної, міських рад шляхом розгляду скарг(звернень) підприємців та громадян, доручень органів державної влади, запитів, проведення спільних перевірок, заходів з питань запобігання, виявлення та припинення порушень конкуренційного законодавства.

Всього за 2014 рік відділенням було здійснено 147 заходів взаємодії з органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, більшість з яких передбачала обмін інформацією.

 

3.3. Висвітлення діяльності територіального відділення. Пропаганда правових знань.

Відділенням проводилася активна інформаційно-роз’яснювальна робота, яка спрямовувалась на розширення зв’язків із громадськістю, поглиблення довіри до органів Антимонопольного комітету України з боку широкого загалу підприємців і споживачів області. Особлива увага при цьому приділялась інформуванню громадськості щодо заходів відділення по припиненню порушень законодавства про захист економічної конкуренції, усуненню причин їх виникнення та соціально - економічних наслідків проведеної роботи.

Для забезпечення відкритості та прозорості роботи відділення регулярно проводяться Дні відкритих дверей в містах і районах області з питань захисту конкуренції, круглі столи за участю підприємців, зустрічі з представниками засобів масової інформації, виступи на радіо та телебаченні, започатковано роботу, створеної при відділенні Громадської ради.

За звітний період відділенням проведено 1 День відкритих дверей з питань захисту конкуренції, в тому числі 1 - в обласному центрі, проведено 8 «круглих столів», спільних нарад, 1 прес-конференція голови відділення, 4 засідання Осередка Громадської ради при Комітеті в області, випущено 4 Дайджести про роботу відділення за відповідні звітні періоди.

Зокрема, в рамках проведення Дня відкритих дверей відділення в приміщенні Луцької міської ради проведено нараду на тему: «Захист конкуренції в області» за участю міського голови, керівників міста, правоохоронних органів, судів, представників об’єднань(спілок) підприємців; прес-конференцію про результати роботи відділення за 2013 рік та пріоритети діяльності антимонопольних органів на 2014 рік.

Відкритість і прозорість діяльності відділення забезпечується також шляхом ведення прийому громадян особисто головою відділення, його заступником, начальниками структурних підрозділів, головними спеціалістами-юрисконсультами та працівниками відділення.

Кожен бажаючий може скористатися, також, своїм правом на доступ до публічної інформації та звернутися на «гарячу» та пряму телефонні лінії відділення.

Всього за звітний період було здійснено 306 (в 2013 році - 646) заходів взаємодії із ЗМІ. Зокрема, у друкованих ЗМІ було опубліковано 11(28), повідомлення про роботу відділення прозвучало 6(15) раз на радіо, 12(66) виступів та повідомлень на телебаченні, в тому числі на загальнодержавних каналах та національному радіо, розміщено 277(537) повідомлень інформаційного характеру у мережі «Інтернет».

В. о. голови відділення С.А Луговий

 

Більше за темою

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux