Щоквартальний вісник
липень-вересень 2019 року | ||
| |
|
ПП Фірма «Глобус», не погодившись з рішенням колегії, звернулася до господарського суду Закарпатської області з позовом про визнання недійсним та скасування рішення адміністративної колегії Відділення від 18.04.2018 №1-р/к. Рішенням господарського суду Закарпатської області від 22 січня 2019 року позов підприємства задоволено повністю.
Однак, Закарпатське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України, не погоджуючись із рішенням господарського суду Закарпатської області від 22 січня 2018 року, звернулось до Західного апеляційного господарського суду щодо скасування даного рішення.
Західний апеляційний господарський суд постановою від 28 травня 2019 року задоволив апеляційну скаргу Відділення та скасував рішення господарського суду Закарпатської області від 22.01.2019 і прийняв нове рішення, яким у позові ПП Фірмі «Глобус» відмовив повністю, тим самим підтвердивши правомірність дій Закарпатського обласного територіального відділення.
Не погоджуючись з прийнятими рішеннями апеляційної інстанції, ПП Фірми «Глобус» звернулась з касаційною скаргою до Верховного Суду.
Постановою Верховного Суду від 26 вересня 2019 року у задоволенні касаційної скарги ПП Фірми «Глобус» відмовлено, а постанову Західного апеляційного господарського суду залишено без змін.
Господарський суд Закарпатської області підтвердив законність рішення адміністративної колегії Закарпатського територіального відділення АМКУ та повністю відмовив у позові ТОВ «Лісбер», ФОП Рубіш В. та ФОП Пасербович Т.Л.
Адміністративною колегією Закарпатського обласного територіального відділення АМКУ у березні 2019 року ТОВ «Лісбер», ФОП Пасербович Т.Л. та ФОП Рубіш В. було оштрафовано загалом на 330 тис. грн. за антиконкурентні узгоджені дії, що призвели до спотворення результатів торгів.
Як встановило Відділення, суб’єкти господарювання узгодили свої дії під час проведення у 2017 та 2018 роках, Відділом охорони здоров’я Великоберезнянської районної ради та комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Великоберезнянської районної ради, процедур відкритих торгів із закупівлі паливної деревини.
липень-вересень 2019 року |
Не погодившись з рішеннями адміністративної колегії Відділення, Підприємці звернулися до господарського суду Закарпатської області зі спільним позовом про визнання недійсним та скасування рішення адміністративної колегії Відділення від 07.03.2019 №57/2-р/к.
Рішенням господарського суду Закарпатської області від 17.09.2019 року у позові ТОВ «Лісбер», ФОП Рубіш В та ФОП Пасербович Т.Л. було відмовлено повністю, тим самим підтверджено правомірність дій Закарпатського обласного територіального відділення.
|
ФОП Ердив З.Д. та ФОП Борка М.Ю. взяли участь у торгах на закупівлю товару (цемент), проведених у 2017 році Нижньоапшанською сільською радою.
Зібраними доказами у справі доведено, що Підприємці у процесі участі в процедурі публічної закупівлі діяли не самостійно, що є обов’язковою умовою конкуренції, а узгоджували свої дії.
Як встановило Відділення, Підприємці узгоджували свою поведінку під час участі у торгах, що зокрема, підтверджується наступним: у тендерних пропозиціях відповідачів наявні численні, однаково допущені помилки та значна схожість оформлення, ідентичність фірмових бланків. Пропозиції завантажувались через один і той самий авторизований електронний майданчик з одних і ти самих ІР-адрес.
Рішенням адміністративної колегії на ФОП Ердив З.Д. накладено штрафні санкції у розмірі 40 тис.грн., на ФОП Борка М.Ю. – 30 тис. грн. Крім того, відповідно до законодавства, обидва Підприємці не братимуть участь у державних закупівлях протягом 3 років.
Закарпатське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало ФОП Петьовка Р. П. та ФОП Галас В. В. за антиконкурентні узгоджені дії, що призвели до спотворення результатів торгів.
Зібраними доказами у справі доведено, що Підприємці у процесі участі в процедурі публічної закупівлі діяли не самостійно, що є обов’язковою умовою конкуренції, а узгоджували свої дії.
Як встановило Відділення, Відповідачі узгоджували свою поведінку під час участі у торгах, що зокрема, підтверджується наступним: у тендерних пропозиціях відповідачів наявні численні, однаково допущені помилки та значна схожість оформлення, ідентичність фірмових бланків; завантажували пропозиції через один і той самий авторизований електронний майданчик «zakupki.prom.ua», з одних і тих самих ІР-адрес, надсилали податкову звітність на поштові скриньки органів ДФС з одних ІР – адрес та одних електронних скриньок, одне місце провадження господарської діяльності.
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
|
ВІДДІЛЕННЯ ЗОБОВ'ЯЗАЛО ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖГАОКАДАСТРУ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ ДІЯТИ В МЕЖАХ ЧИННОГО ЗАКОНОДАВСТВА |
Закарпатське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України зобов’язало Головне управління Держгеокадастру в Закарпатській області припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Як встановило Відділення, Головне Управління, всупереч Земельному кодексу України та положень Стратегії Удосконалення управління в сфері використання та охорони земель сільськогосподарського призначення державної власності та розпорядження ними, визначає виконавців земельних торгів без конкурсного відбору, надаючи перевагу державним підприємствам, що належать до сфери управління Держгеокадастру.
Такі дії Головного управління кваліфікуються як порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 3 статті 50, частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які призвели до обмеження конкуренції. Вчинення антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю забороняється і тягне за собою відповідальність згідно з законом.
Рішенням адміністративної колегії Відділення Управління зобов’язано припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції шляхом забезпечення визначення виконавців земельних торгів на конкурсних засадах.
Дії Мукачівського міського комунального підприємства «Чисте місто» визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції.
Доказами зібраними у справі доведено, що Підприємство, займаючи протягом 2018 року та І-го кварталу 2019 року монопольне (домінуюче) становище на ринку захоронення твердих побутових відходів у територіальних межах Мукачівського району, вчинило порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку захоронення твердих побутових відходів шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку.
Як з’ясувало Відділення, Підприємство формувало тарифи на послуги зі складування та захоронення твердих побутових відходів з рівнем рентабельності, що перевищує обмежений пунктом 21 Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою КМУ від 26.07.2006 №1010, що призвело до встановлення завищених розмірів тарифів на такі послуги, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку. За вчинене порушення на Підприємство накладено штрафні санкції.
|
- відносно фізичної особи-підприємця Русин-Вайнагій М.А. та фізичною особою-підприємцем Русином І.І. Деякі факти та обставини, виявлені Відділенням, можуть свідчити, що між підприємцями відбувався обмін інформацією під час підготовки та участі у процедурі публічних закупівель хліба та хлібопродуктів, проведених Обласним дитячим туберкульозним санаторієм «Човен» у 2018 році. Оскільки, такі дії можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції та містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Відділенням розпочато розгляд справи. Наразі триває збір доказів у справі;
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
липень-вересень 2019 року |
- відносно фізичної особи-підприємця Мишанич В.В. та фізичною особою-підприємцем Мишанич М.І. Факти та обставини, виявлені Відділенням, можуть свідчити, що між підприємцями відбувався обмін інформацією під час підготовки та участі у процедурі публічних закупівель хлібопродуктів, свіжовипечених кондитерських виробів, молока та вершків, риби, та м’ясопродуктів, проведених відділом освіти Воловецької районної державної адміністрації у 2019 році. Оскільки, такі дії можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції та містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Відділенням розпочато розгляд справи. Наразі триває збір доказів у справі.
|
НА РИНКУ ПОСЛУГ З ВИВЕЗЕННЯ НА ЗАХОРОНЕННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ:
- відносно Комунального підприємства «Виробниче управління комунального господарства» (м.Свалява) у зв’язку з наявністю в його діях ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Як з’ясувало Відділення, Підприємство сформувало тарифи на послуги з вивезення та захоронення твердих побутових відходів (надалі - ТПВ) на підставі необґрунтованих (занижених) обсягів вивезення та захоронення ТПВ, що суперечить вимогам Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженого постановою КМУ від 26 липня 2006 року.
Оскільки такі дії містять ознаки порушення вимог законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку захоронення ТПВ шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, Відділенням розпочато розгляд справи.
- відносно фізичної особи-підприємця Кереші Р.З. (смт.Солотвино, Тячівського р-ну) у зв’язку з наявністю в його діях ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Як з’ясувало Відділення, Підприємець, займаючи монопольне становище на ринку захоронення ТПВ на території ряду сіл Тячівського району сформував тарифи на послуги зі складування та захоронення ТПВ з рівнем рентабельності, що перевищує обмежений пунктом 21 Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами, затвердженими постановою КМУ від 26 липня 2006 року.
Крім того, підприємець встановив та затвердив коефіцієнт щільності побутових відходів без належного їх обґрунтування, що було б неможливим за умов існування значної конкуренції на ринку.
Оскільки такі дії містять ознаки порушення вимог законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку захоронення ТПВ шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, Відділенням розпочато розгляд справи.
|
Адміністративна колегія Відділення рекомендувала ПрАТ «Закарпатавтотранс» припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку надання обов’язкових автостанційних послуг перевізникам.
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
липень-вересень 2019 року |
Як встановило Відділення, Товариство застосовувало різні умови до рівнозначних угод з суб’єктами господарювання без об’єктивно виправданих на те причин. А саме: плата у розмірі 12 відсотків за надані обов’язкові автостанцій і послуги перевізникам при самостійному продажі квитків стягувалась виключно із перевізників, які здійснюють міжнародні перевезення.
Крім того, Товариство розрахувало автостанційний збір та вартість послуг, які надаються автостанцією перевізникам з порушенням вимог Порядку регулювання діяльності автостанцій.
Адміністративна колегія Відділення рекомендувала Виноградівській міській раді вжити заходів щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді вчинення антиконкурентних дій органом місцевого самоврядування, що можуть призвести до спотворення конкуренції.
А саме: привести Порядок розміщення тимчасових споруд торгового, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності в м.Виноградів, затвердженого рішенням від 26.04.2018, у відповідність до вимог Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 №244.
Адміністративна колегія Відділення рекомендувала ТОВ «Багатопрофільний санаторій «Теплиця» припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції. Як встановило Відділення, Товариство на головній сторінці веб-сайту «https://teplyca.com.ua» поширювало інформацію про найкращі програми відпочинку та унікальні пропозиції по лікуванню водами у ТОВ «Багатопрофільний санаторій «Теплиця», не маючи для таких тверджень жодних документальних підстав.
Адміністративна колегія Відділення за результатами дослідження ринків надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міських, приміських, міжміських (внутрішньообласних) маршрутах, Відділенням надано обов’язкові до виконання рекомендації ФОП Футько І.М., ФОП Росоха К.К., ФОП Йовдій В.Ю. та ФОП Жабур І.В. про припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у вигляді досягнення неправомірних переваг у конкуренції відносно інших суб’єктів господарювання шляхом порушення чинного законодавства, яке підтверджено рішенням органу державної влади, наділеного відповідною компетенцією.
Як з’ясувало Відділення, підприємці надавали послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом без відповідних дозвільних документів.
Телефон/факс для довідок за зверненнями громадян:
(0312) 64-13-88.
Адреса для письмових звернень громадян:
e-mail: uz@amcu.gov.ua
Графік роботи:
Понеділок-четвер з 8.30 до 17.30
П’ятниця з 8.30 до 17.15, обідня перерва з 12.30 до 13.15
З останніми новинами можна ознайомитися на суб-сайті
відділення за посиланням: http://www.amc.gov.ua/amku/control/zak/uk/index
Внутренняя статья 2 Внутренняя статья 3 Внутренняя статья 3 Внутренняя статья 4 Внутренняя статья 4 Внутренняя статья 4 ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ · Поместите здесь самые интересные сведения. · Поместите здесь самые интересные сведения. · Поместите здесь самые интересные сведения. |
Внутренняя статья 2 Внутренняя статья 3 Внутренняя статья 3 Внутренняя статья 4 Внутренняя статья 4 Внутренняя статья 4 ОБРАТИТЕ ВНИМАНИЕ · Поместите здесь самые интересные сведения. · Поместите здесь самые интересные сведения. · Поместите здесь самые интересные сведения. |