Щоквартальний вісник Закарпатського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України
|
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ
ЗАКАРПАТСЬКОГО ОБЛАСНОГО ВІДДІЛЕННЯ ЗА І ПІВРІЧЧЯ 2019 Року
Протягом 1 півріччя 2019 року до Відділення надійшло 33 заяви та подань від юридичних та фізичних осіб про порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
За звітний період Відділенням припинено 43 порушень та дій, які містять ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції відповідно до законів України «Про захист економічної конкуренції», «Про захист від недобросовісної конкуренції».
З метою ефективного розвитку конкурентного середовища у регіоні суб’єктам господарювання та органам влади і місцевого самоврядування внесено 32 рекомендації про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
За порушення законодавства про захист економічної конкуренції накладено штрафні санкції у розмірі 618000,0грн.
Економічний ефект від припинення порушень та дій, які містять ознаки порушень для юридичних та фізичних осіб склав 5 757 787 грн.
ЗМОВА ПІД ЧАС ТОРГІВ ПРИЗВЕЛА ДО ШТРАФНИХ САНКЦІЙ
Закарпатське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало ФОП Пишка Р.М. та ФОП Наріжного Я.В. на 68 тис. грн. загалом за антиконкурентні узгоджені дії, що призвели до спотворення результатів торгів.
ФОП Пишка Р.М. і ФОП Наріжний Я.В. взяли участь у чотирьох процедурах закупівлі послуг з прання і сухого чищення, проведених у 2017 та 2018 роках Відділом охорони здоров’я Виконавчого комітету Мукачівської міської ради, Закарпатським обласним клінічним кардіологічним диспансером та Управлінням освіти, молоді та спорту виконавчого комітету Мукачівської міської ради
Переможцем усіх чотирьох закупівель було визнано ФОП Пишку Р.М. Загальна вартість закупівель склала 2 млн.919 тис. гривень. Аналіз документів та інформації, оприлюднених в електронній системі закупівель, а також отриманих під час розслідування справи свідчить про узгодженість поведінки Підприємців під час підготовки тендерних пропозицій та участі у Процедурах закупівель, що, зокрема підтверджується наступним: завантаження пропозицій учасників через один і той самий авторизований електронний майданчик «zakupki.prom.ua» з одних і тих самих ІР-адрес; для реєстрації електронної поштової скриньки одного з відповідачів було використано контактний телефон та електронну поштову скриньку його конкурента; однакове оформлення ряду документів тендерних пропозицій і т.п., що не може бути результатом випадкового збігу обставин чи наслідком дії об'єктивних чинників, а свідчать про узгодження (координацію) своєї поведінки під час підготовки тендерних пропозицій.
Рішенням адміністративної колегії відповідачів у справі зобов’язано сплатити штраф до державного бюджету. Крім того, відповідно до чинного законодавства обидва Підприємці не братимуть участь у державних закупівлях протягом 3 років
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
квітень - червень 2019 року |
ЗА ОМАНЛИВУ ІНФОРМАЦІЮ – ШТРАФ
Закарпатське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало фермерське господарство «Світ м’яса» на 40 тис. грн. за вчинення порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції.
Як встановило Відділення, Товариство розмістило на етикетці сосисок варених із м’яса птиці «ІНДИЧАТКО» напис «ІНДИЧАТКО» та зображення індички, в той час як у складі продукту м’ясо індички було відсутнє.
Дії фермерського господарства визнано порушенням статті 15-1 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» у вигляді поширення на етикетках Продукції інформації, яка є неправдивою, що може ввести в оману споживачів.
За вказане порушення на Товариство накладено штраф. У ході розгляду справи фермерським господарством введено в рецептуру м'ясо індички та змінено етикетки продукції.
ВОЛОВЕЦЬКУ СЕЛИЩНУ РАДУ ЗОБОВ'ЯЗАНО ПРИПИНИТИ ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ
Воловецьку селищну раду зобов’язано припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, внаслідок яких окремим суб’єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами.
Як встановило Відділення, селищна рада прийняла рішення від 14.06.2018 №750 «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», яким встановила на 2019 рік для суб’єктів господарювання, що діють на одному товарному ринку, тобто є конкурентами, різні відсоткові ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (ресторани та бари, інші будівлі для тимчасового проживання, будівлі офісні, будівлі торговельні, гаражі та інші). Внаслідок цього, окремим суб’єктам господарювання створено дискримінаційні умови діяльності, що може призвести до спотворення конкуренції.
ЗА НЕПОДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ У ВСТАНОВЛЕНІ ТЕРМІНИ – ШТРАФ
Закарпатське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало публічне акціонерне товариство по газопостачанню та газифікації «Закарпатгаз» на 40 тис. грн. за вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбачене пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді неподання інформації на вимогу голови Закарпатського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України у встановлений ним строк.
Вимога була надана у межах повноважень, передбачених статтею 17 Закону України «Про Антимонопольний комітет України» у зв’язку із розглядом звернення ТОВ «Інформ-Центр» (м.Чоп) щодо неправомірних дій ПАТ «Закарпатгаз», пов’язаних з відмовою здійснення (виконання) пуску газу мешканцям житлового будинку в м.Чоп Закарпатської області.
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
квітень - червень 2019 року |
РОЗПОЧАТО РОЗГЛЯД СПРАВ ЗА НАЯВНІСТЮ ОЗНАК ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ У ВИГЛЯДІ АНТИКОНКУРЕНТНИХ УЗГОДЖЕНИХ ДІЙ, ЯКІ СТОСУЮТЬСЯ СПОТВОРЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ТОРГІВ ВІДНОСНО:
- ТОВ «Євробудівельник+» та фізичною особою-підприємцем Довгій В.В. Деякі факти та обставини, виявлені Відділенням, можуть свідчити, що між ТОВ «Євробудівельник+» та фізичною особою-підприємцем Довгій В.В. відбувався обмін інформацією під час підготовки та участі у процедурах публічних закупівель робіт з капітального ремонту прозектури та холодильної камери, проведених Закарпатською обласною клінічною лікарнею ім..А.Новака у 2018 році.
Оскільки, такі дії можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції та містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Відділенням розпочато розгляд справи. Наразі триває збір доказів у справі.
- фізичною особою-підприємцем Петьовкою Р. П. та фізичною особою-підприємцем Галасом В.В. під час підготовки та участі у процедурі публічних закупівель товару «молоко та вершки», проведених Свалявською міською радою у 2018 році. Оскільки, такі дії можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції та містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Відділенням розпочато розгляд справи.
- фізичною особою-підприємцем Мишаничем В.В. та фізичною особою-підприємцем Мишанич М.І. під час підготовки та участі у процедурах публічних закупівель хлібопродуктів, свіжовипечених хлібобулочних та кондитерських виробів, молока та вершків, риби, рибного філе та іншого м’яса, риби мороженого, масла вершкового, м’ясопродуктів, проведених відділом освіти Воловецької районної державної адміністрації у 2019 році.
Оскільки, такі дії можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції та містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Відділенням розпочато розгляд справи.
РОЗПОЧАТО РОЗГЛЯД СПРАВ ЗА НАЯВНІСТЮ ОЗНАК ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ НА РИНКУ ПОСЛУГ З ВИВЕЗЕННЯ НА ЗАХОРОНЕННЯ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ ВІДНОСНО:
- Мукачівського міського комунального підприємства «Чисте місто» у зв’язку з наявністю в його діях ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Як з’ясувало Відділення, Підприємство сформувало тарифи на послуги зі складування та захоронення твердих побутових відходів (ТПВ), (затверджені) рішеннями виконавчого комітету Мукачівської міської ради, з рівнем рентабельності, що перевищує обмежений Порядком формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами. Застосування таких тарифів у розрахунках зі споживачами може завдати шкоди інтересам цих споживачів.
Оскільки такі дії містять ознаки порушення вимог законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку захоронення ТПВ шляхом встановлення таких цін реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, Відділенням розпочато розгляд справи.
- ТОВ «Екобат Шураві» у зв’язку з наявністю в його діях ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Як з’ясувало Відділення, Товариство здійснювало розрахунок норм витрат дизельного пального при формуванні тарифів на послуги з вивезення твердих побутових відходів (ТПВ) з порушенням вимог чинного законодавства. Оскільки, такі дії містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку, шляхом встановлення таких цін, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку, Відділенням розпочато розгляд справи.
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
квітень - червень 2019 року |
РОЗПОЧАТО РОЗГЛЯД СПРАВИ ЗА НЕВИКОНАННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ АДМІНІСТРАТИВНОЇ КОЛЕГІЇ ВІДДІЛЕННЯ
Адміністративна колегія Відділення 05.11.2018 року надала виконавчому комітету Мукачівської міської ради рекомендації про припинення дій, які містять ознаки порушення, передбаченого абзацом сьомим частини другої статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, а саме - надання окремому суб'єкту господарювання переваг, які ставлять його у привілейоване становище стосовно конкурентів, що може призвести до спотворення конкуренції, а також усунути причини виникнення цього порушення і умови, що йому сприяють.
Як встановило Відділення, рішеннями виконавчого комітету Мукачівської міської ради Мукачівське міське комунальне підприємство «Ремонтно-будівельне управління» за період 2017 року та січня-липня 2018 року визначено виконавцем з демонтажу рекламних засобів на території м.Мукачево без конкурсної процедури.
Таке рішення могло призвести до встановлення комунальним підприємством завищеної вартості своїх послуг, які змушені будуть оплачувати учасники ринку – розповсюджувачі зовнішньої реклами та позбавило їх права вибору інших суб’єктів господарювання, які можуть надавати аналогічні послуги.
Відповідно до статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», рекомендації органів Антимонопольного комітету України підлягають обов’язковому розгляду органами чи посадовими особами, яким вони надані.
Виконавчим комітетом Мукачівської міської ради положення рекомендацій Відділення не виконано та не вжито відповідні заходи для усунення наслідків порушення. У зв’язку з вищезазначеним Відділенням розпочато розгляд справи.
Адміністративна колегія Відділення розпочала розгляд справи у зв’язку з наявністю в діях Мукачівської міської ради ознак порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
За результатами здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції під час дослідження ринку у сфері використання земель комунальної власності та розпорядження ними Відділенням встановлено, що Мукачівська міська рада, всупереч вимогам земельного законодавства, визначила виконавця земельних торгів з продажу права власності земельних ділянок комунальної власності не на конкурсних засадах (без проведення конкурсного відбору.
Такі дії містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування шляхом надання окремому суб’єкту господарювання переваг, які ставлять його у привілейоване становище стосовно конкурентів, що може призвести до обмеження конкуренції. Наразі проводиться дослідження.
НАДАНО РЕКОМЕНДАЦІЇ ПРО ПРИПИНЕННЯ ДІЙ, ЩО МІСТЯТЬ ОЗНАКИ ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА ПРО ЗАХИСТ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ
Адміністративна колегія Відділення надала ряд рекомендацій селищним та сільським радам області про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування.
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
квітень - червень 2019 року |
Мукачівській міській раді рекомендовано вжити заходів щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого статтею 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування, якими встановлюються не передбачені законами України обмеження самостійності підприємств, у тому числі щодо придбання чи реалізації товарів.
А саме: привести рішення від 28.07.2011 № 263 «Про затвердження переліку товарів, які дозволено реалізувати в малих архітектурних формах», яким заборонено реалізацію хліба та хлібобулочних виробів у малих архітектурних формах, у відповідність до Правил роботи дрібнороздрібної торговельної мережі, затверджених наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків і торгівлі України від 08.07.1996 №369.
Виноградівській міській раді рекомендовано вжити заходів щодо припинення дій, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого статтею 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які призвели до недопущення конкуренції, шляхом забезпечення визначення виконавців земельних торгів на конкурсних засадах. Як з’ясувало Відділення, Виноградівська міська рада, всупереч чинному законодавству, визначала виконавців земельних торгів без проведення конкурсу. Аналогічні рекомендації надано Хустській та Тячівській міським радам.
Берегівській міській раді рекомендовано припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органу влади.Як встановило Відділення, міська рада визначила суб’єкт оціночної діяльності - суб’єкта господарювання для проведення передбаченої законодавством обов’язкової оцінки майна без проведення конкурсу
Великокопанівській сільській раді рекомендовано припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування:
- внаслідок яких окремим суб’єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами, шляхом приведення рішення від 08.06.2018 року №307 «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2019 рік», яким встановлено різні розміри відсоткових ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для суб’єктів господарювання, що діють на одному товарному ринку;
- якими встановлюються не передбачені законами України обмеження самостійності підприємств, шляхом приведення Положення про порядок залучення та використання коштів пайової участі (внеску) замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с. Велика Копаня, затвердженого рішенням від 04.05.2012 №150 до вимог чинного законодавства.
Вишківській сільській раді рекомендовано припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, шляхом приведення Положення про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури села Вишка, затвердженого рішенням від 01.03.2013 №216, у відповідність до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та законодавства про захист економічної конкуренції.
Солочинську сільську раду зобов’язано вжити заходи щодо припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Як встановило Відділення, сільська рада затвердила Положення про порядок залучення коштів замовників на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури с.Солочин, яким встановила перелік випадків, у яких замовники не залучаються до пайової участі, котрий не відповідає чинному законодавству. Такі дії містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування, якими встановлюються не передбачені законами України обмеження самостійності підприємств.
Свалявській міській раді рекомендовано припинити дії, які містять ознаки порушення, передбаченого частиною першою статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органів влади, органів місцевого самоврядування. Як встановило Відділення, міська рада, всупереч вимогам чинного законодавства, не провела конкурс на надання послуг з вивезення твердих побутових відходів, у територіальних межах м.Свалява та с.Драчино Свалявського району, що могло призвести до недопущення змагальності між суб’єктами господарювання за право входу на відповідний ринок. Аналогічні порушення виявлено також у діях Рахівської міської ради.
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
квітень - червень 2019 року |
ТОВ «Біотес» (м.Рахів) рекомендовано припинити дії, які містять ознаки порушення, передбаченого статтею 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді зловживання монопольним (домінуючим) становищем на ринку шляхом встановлення таких умов реалізації товару, які неможливо було б встановити за умов існування значної конкуренції на ринку. За результатами дослідження виявлено, що ТОВ «Біотес» - єдине теплопостачальне підприємство, яке в межах м.Рахів надає послуги з централізованого постачання теплової енергії, укладало з населенням договори про надання послуг з централізованого опалення, в яких відсутні в повному обсязі права споживачів та обов’язки виконавця, визначено інший порядок розв’язання спорів, ніж передбачено законодавством та встановлено необґрунтований розмір пені
НЕДОБРОСОВІСНА КОНКУРЕНЦІЯ
Лікувально-оздоровчий комплекс «Косино» зобов’язано вжити заходи щодо усунення причин вчинення дій, які містять ознаки порушення передбаченого статтею 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» у вигляді досягнення неправомірних переваг у конкуренції відносно іншого суб’єкта господарювання шляхом порушення чинного законодавства.
ПП «Прополіс» рекомендовано припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у вигляді поширення на упаковці продукції власного виробництва неправдивої інформації.
Телефон/факс для довідок за зверненнями громадян:
(0312) 64-13-88.
Адреса для письмових звернень громадян:
e-mail: uz@amcu.gov.ua
Графік роботи:
Понеділок-четвер з 8.30 до 17.30
П’ятниця з 8.30 до 17.15, обідня перерва з 12.30 до 13.15
З останніми новинами можна ознайомитися на суб-сайті
відділення за посиланням: http://www.amc.gov.ua/amku/control/zak/uk/index