Закарпатського обласного територіального відділення
Антимонопольного комітету України
|
ІНФОРМАЦІЯ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ
ЗАКАРПАТСЬКОГО ОБЛАСНОГО ВІДДІЛЕННЯ ЗА І КВАРТАЛ 2019 Року
За звітний період Відділенням припинено 27 порушень та дій, які містять ознаки порушень законодавства про захист економічної конкуренції відповідно до законів України «Про захист економічної конкуренції», «Про захист від недобросовісної конкуренції».
З метою ефективного розвитку конкурентного середовища у регіоні суб’єктам господарювання та органам влади і місцевого самоврядування внесено 17 рекомендації про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції.
Закарпатське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України оштрафувало ТОВ «Лісбер», ФОП Пасербович Т.Л. та ФОП Рубіш В. на 330 тис. грн. загалом за антиконкурентні узгоджені дії, що призвели до спотворення результатів торгів. Відділення встановило, що суб’єкти господарювання узгодили дії під час проведення у 2017 та 2018 роках Відділом охорони здоров’я Великоберезнянської районної ради та комунальним некомерційним підприємством «Центр первинної медико-санітарної допомоги» Великоберезнянської районної ради процедур відкритих торгів із закупівлі паливної деревини.
Встановлені обставини у своїй сукупності, а саме: пов’язаність учасників; завантаження пропозицій учасників з однієї і тієї ж ІР-адреси; подання пропозицій в один і той же день та практично в один час; однакове оформлення ряду документів тендерних пропозицій і т.п., не можуть бути результатом випадкового збігу обставин чи наслідком дії об'єктивних чинників, а свідчать про узгодження (координацію) своєї поведінки під час підготовки тендерних пропозицій.
ТОВ «ХустБуд» та ТОВ «Хуст МЕГАбуд» оштрафовано на 140 тис. грн. за антиконкурентні узгоджені дії, що призвели до спотворення результатів торгів. Як встановило Відділення, суб’єкти господарювання узгодили свою поведінку під час підготовки та участі у процедурі публічної закупівлі виконавчим комітетом Хустської міської ради робіт з капітального ремонту дорожнього покриття до стадіону «Карпати» у м.Хуст.
Захист конкуренції на ЗАКАРПАТТІ
Січень - березень 2019 року |
РОЗПОЧАТО РОЗГЛЯД СПРАВ:
Деякі факти та обставини, виявлені Відділенням, можуть свідчити, що між ФОП Ердив З.Д. та ФОП Борка М.Ю. відбувався обмін інформацією щодо узгодження тендерних пропозицій для участі у відкритих торгах із закупівлі цементу, проведених Нижньоапшанською сільською радою у 2017 році.
Оскільки, такі дії можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції та містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, Відділення розпочало розгляд справи.
Наразі триває збір доказів у справі.
Адміністративна колегія Відділення розпочала розгляд справи за ознаками вчинення фермерським господарством «Світ м’яса» порушення, передбаченого статтею 15 Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» у вигляді поширення на етикетках сосисок варених із м’яса птиці «ІНДИЧАТКО» інформації, зокрема, розміщення напису «ІНДИЧАТКО» та зображення індички, в той час, як у складі продукту м'ясо індички відсутнє, що може ввести в оману споживачів щодо їх споживчих властивостей.
Однією з основних функцій етикетки товару є донесення інформації до відома споживачів про товар, його властивості, виробника товару тощо.
Тобто, спосіб викладення на етикетці сосисок варених із м’яса птиці «ІНДИЧАТКО» інформації, що характеризує Продукцію, може створювати у споживачів – потенційних покупців уявлення про те, що в складі продукту міститься м’ясо індички, що може вплинути на наміри потенційних покупців щодо придбання продукту саме цього суб’єкта господарювання. Крім того, склад продукту, розміщений на лицевій стороні етикетки, розміщено у такий спосіб, що ускладнює ознайомлення потенційних споживачів з повною інформацією про Продукцію та через поєднану гамму кольорів є важко сприйнятним для споживача.
Пересічний споживач, побачивши Продукцію з інформацією «ІНДИЧАТКО» та зображенням індички, розміщеною на лицевій стороні етикетки продукту, може помилково сприйняти, що даний продукт виготовлений із м’яса індички та/або додаванням м’яса індички, що виступає додатковим стимулом до придбання цього товару.
ЗА НЕВИКОНАННЯ РЕКОМЕНДАЦІЙ ВІДДІЛЕННЯ РОЗПОЧАТО РОЗГЛЯД СПРАВИ
Закарпатське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України розпочало розгляд справи за ознаками вчинення Воловецькою селищною радою антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, внаслідок яких окремим суб’єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами.
Як встановило Відділення, Воловецька селищна рада прийняла рішення від 14.06.2018 за №750 «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки», яким на 2019 рік встановлено різні розміри відсоткових ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, залежно від виду суб’єкта господарювання (фізична особа – підприємець чи юридична особа). Внаслідок цього, окремим суб’єктам господарювання створено дискримінаційні умови діяльності, що може призвести до спотворення конкуренції.
Адміністративна колегія Відділення у січні 2019 року надала Воловецькій селищній раді рекомендації про припинення дій, що містили вищезазначені ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції. Відповідно до статті 46 Закону України «Про захист економічної конкуренції», рекомендації органів Антимонопольного комітету України підлягають обов’язковому розгляду органами чи посадовими особами, яким вони надані.
Селищна рада не погодилась з обставинами, викладеними в рекомендаціях та зазначила, що прийняте нею рішення не суперечить Закону України «Про захист економічної конкуренції. Отже, Воловецькою селищною радою положення рекомендацій Відділення не виконано та не вжито заходів для усунення наслідків порушень, що й призвело до прийняття розпорядження про початок розгляду справи.
|
У ЗВ'ЯЗКУ З НЕПОДАННЯМ ІНФОРМАЦІЇ НА ВИМОГУ ГОЛОВИ ВІДДІЛЕННЯ РОЗПОЧАТО РОЗГЛЯД СПРАВИ
Адміністративна колегія Відділення розпочала розгляд справи за ознаками вчинення ПАТ «Закарпатгаз» порушення, передбаченого пунктом 13 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді неподання інформації територіальному відділенню Антимонопольного комітету України у встановлений головою територіального відділення строк.
Товариство не надало інформацію та належним чином завірені копії документів, необхідні для розгляду Відділенням звернення ТОВ «Інформ-Центр» (м.Чоп), щодо неправомірних дій ПАТ «Закарпатгаз», пов’язаних із відмовою здійснення пуску газу мешканцям житлового будинку у м.Чоп.
Відповідно до статті 22 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», вимоги голови територіального відділення Комітету є обов’язковими для виконання у визначені ним строки. Наразі здійснюється збір доказів у справі.
Адміністративна колегія Відділення розпочала розгляд справи за ознаками вчинення Головним управлінням Держгеокадастру в Закарпатській області порушення, передбаченого частиною 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органу влади, які призвели до усунення конкуренції.
Як з’ясувало Відділення, Управління, всупереч чинному законодавству, визначило виконавців земельних торгів без проведення конкурсу.
Головною метою державної політики у сфері публічних закупівель є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища, розвиток добросовісної конкуренції, що в свою чергу призводить до закупівлі товарів, робіт та послуг найвищої якості за найнижчою ціною. Найбільш дієвим шляхом досягнення зазначеної мети є здійснення конкурсного відбору серед наданих пропозицій. Проте, за період 2016 -2017 та 11 місяців 2018 року Управлінням, як організатором земельних торгів, було організовано 36 аукціонів з продажу прав оренди земельних ділянок сільськогосподарського призначення, на проведення яких було укладено договори з виконавцями земельних торгів, які обирались без конкурсного відбору.
Адміністративна колегія Відділення за результатами здійснення державного контролю за дотриманням органами місцевого самоврядування законодавства про захист економічної конкуренції на ринку будівництва та суміжних з ним ринках, в тому числі у сфері залучення коштів пайової участі у розвитку інженерно - транспортної та соціальної інфраструктури, надала ряд рекомендацій селищним та сільським радам області про припинення дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних дій органів місцевого самоврядування.
Радам рекомендовано привести у відповідність Порядки пайової участі замовників у розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури відповідних населених пунктів до вимог положень Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». За результатами розгляду документів, в діях сільських та селищних рад було виявлено наступні порушення:
- виділено окрему категорію об’єктів містобудування, а саме - об’єкти самочинного будівництва та встановлено для забудовників даних об’єктів містобудування не передбачений нормативно-правовими актами розмір пайової участі в розвитку інфраструктури населених пунктів;
Січень - березень 2019 року |
- встановлено не передбачені законами України обмеження самостійності підприємств. А саме: встановлення порядком участі замовників у створенні і розвитку інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури населених пунктів переліку випадків, у яких замовники не залучаються до пайової участі, що не відповідав вимогам положень, визначених ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності».
Такі порушення було виявлено в діях Дубівської та Вишківської селищних рад, Голубинської, Туричківської, Липецько-Полянської та Костринської сільських рад.
Ужгородській міській раді рекомендовано припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, внаслідок яких окремим суб’єктам господарювання встановлюються не передбачені законами України обмеження самостійності підприємств. А саме: привести у відповідність до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» Порядок залучення коштів фізичних та юридичних осіб на розвиток інженерно-транспортної та соціальної інфраструктури м.Ужгород, яким встановлено перелік випадків, у яких замовники не залучаються до пайової участі, який не відповідає вимогам положень, визначених Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», що може призвести до обмеження самостійності суб’єктів господарювання – замовників.
НЕДОБРОСОВІСНА КОНКУРЕНЦІЯ
ТОВ «ЕКО СЕРВІС» (м. Чоп) рекомендовано припинити дії, які містять ознаки порушення законодавства про захист від недобросовісної конкуренції у вигляді поширення неправдивої інформації, що може ввести споживачів в оману. Як встановило Відділення, Товариство розмістило на етикетках води мінеральної «Закарпатська EKO AQUA – МОЯ ВОДА» (негазована, слабогазована, сильногазована) природна мінеральна зображення із написом «ЕКО» не маючи жодних документів, які б підтвердили, що його продукція дійсно відповідає властивостям екологічної продукції.
(0312) 64-13-88.
Адреса для письмових звернень громадян:
e-mail: uz@amcu.gov.ua
Графік роботи:
Понеділок-четвер з 8.00 до 17.00
П’ятниця з 8.00 до 16.45, обідня перерва з 12.00 до 12.45
З останніми новинами можна ознайомитися на суб-сайті
відділення за посиланням: http://www.amc.gov.ua/amku/control/zak/uk/index